Blokování reklamy je kontroverzní záležitostí, protože reklama weby většinou živí a na model předplatného hned tak každý nepřistoupí. Hranice mezi rozumným a rušivým počtem reklam na webu nicméně není jasně definována, ovšem snadno poznáte, když to někdo vyloženě přehání. Je v takovém případě správné a etické reklamy blokovat?
Teď vyšlo prostřednictvím Financial Times najevo, že někteří velcí technologičtí giganti platili autorům Adblock Plus, aby jejich reklamy nebyly blokovány. Není to poprvé, co jim někdo platil za imunitu. Přivádí nás to ovšem k další otázce z etiky, a sice je správné, aby některé reklamy byly blokovány, zatímco jiné za úplatu nebudou? Neměl by platit princip buď všechno, nebo nic?
Ne každý má peníze na to, aby si zajistil vyloučení z blokování – malé firmy ovšem za zrušení blokování neplatí. Uživatel se stává pouhým pěšákem na pozadí, který proces nekontroluje a je v moci autorů Adblocku Plus, kteří inkasují úplaty od velkých podniků. K platícím zákazníkům se zařadil Microsoft s upoutávkami na Bing nebo Taboola. Podobně se dříve na bílou listinu propracoval např. také Google.
Zdroj: The Verge