Microsoft snižuje svou marži ze 30 na 12 %, tedy přesně na úroveň Epicu. Zatímco Steam si stále drží 30 % a marži snižuje až od určitého počtu prodaných kusů, respektive zisku. Teprve až Valve (majitel Steamu) vydělá na hře 10 milionů dolarů, sníží si provizi na 25 % a po 50 milionech pak na 20 %.
Změna se ale týká pouze her pro PC, ne těch na Xbox, kde stále platí 30% marže a kde je Microsoft naopak jedničkou. U konzolí však výrobci často dotují hardware a vydělávají pak na hrách, což u PC neplatí. Microsoft chce vývojáře lákat i na zrychlené stahování her, což může přitáhnout i uživatele. V dnešní době mají totiž hry běžně desítky gigabajtů.
Microsoft hodlá být na poli her významným hráčem a zrovna u Storu mu to zatím moc nešlo. Doposud byl, řekněme, uživateli trochu opomíjený. Současně samotná aplikace Microsoft Store není příliš povedená. Microsoft ale slibuje nápravu a předělání aplikace tak, aby v ní mohli vývojáři nabízet i standardní Win32 aplikace včetně konkurenčních webových prohlížečů, píše Windowscentral.
Univerzální aplikace z Windows 8 končí, chybět snad nikomu nebudou
Microsoft už tak nebude trvat na tom, aby aplikace v jeho obchodě byly tzv. UWP. Tedy „Aplikace pro univerzální platformu Windows“ uzpůsobené i pro tablety, což byl původní záměr rozhraní Metra známého už z Windows 8. K popularitě to rozhodně nevedlo.
Třicet procent je v IT byznysu běžných. Tento díl si bere Apple i Google, kteří ale pro malé vývojáře nedávno snížili svou marži na polovinu. Huawei se se svou AppGallery musí snažit a tak první rok dává veškerý zisk vývojářům a až potom si účtuje 15 %. Výjimkou jsou hry a tabulka marží se již stává docela složitou.
zdroj: Microsoft, The Verge