Výzkumné oddělení Microsoftu vytvořilo algoritmus, který průchod scénou analyzuje a pohyb zaznamená do 3D křivky. Tu pak vyhladí a plynulý pohyb vytvoří virtuální kamera, která renderuje nové snímky sestavené z více snímků najednou.
Náročný proces funguje. Jak ukazují obě přiložená videa, ve srovnání s běžným 10násobným zrychlením je rozdíl opravdu citelný. Hyperlapse hezky zjemnil průchod ulicí. Poradil si ale také s náročnější scénou, kdy horolezec lezl po skále. Jeho pohyb nebyl tak pravidelný, utíkal do všech stran. Virtuální kamera Hyperlapse za sebou v obraze zanechala dost artefaktů, ale ten subjektivně neruší tolik jako běžné roztřesené zrychlení.
Další videa a srovnání si můžete prohlédnout na stránkách Microsoftu. Autoři také chystají uvést aplikaci pro Windows. Určitě bychom se nezlobili ani za pluginy pro známé editory videa.
Zdroj: Microsoft via Reddit