Mozilla hledá nový designový styl pro značku Firefox. Podívejte se na dva návrhy

31. 7. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce
Prohlížeč sice loni v listopadu nové logo získal, Mozilla má však důvody, proč ho znovu vyměnit. Pro pochopení se musíme zbavit tunelového vidění.

Identita Firefoxu je od vydání verze 1.0 spojena s pandou červenou, které se dříve někdy v angličtině také říkalo fire fox, což bychom do češtiny přeložili jako ohnivá liška. Lišku navíc v logu spatří každý druhý, panda červená zkratka není tak známá. Možná největší změnou od svého zrodu prohlížeč prošel loni v listopadu, kdy byly vyměněny vzhled, vnitřnosti i logotyp. Prohlížeč navíc získal přídomek Quantum. Jedná se o v pořadí pátou verzi loga. Právě pátá verze, jež je tedy používána krátce, byla od předchozích nejodlišnější. Od realismu zamířila do vod osobité stylizace. Předcházející logotyp Mozilla používala od roku 2013 do roku 2017. Přestože se poslední logo na světě ještě pořádně neohřálo, chystá Mozilla rebranding Firefoxu. Proč?

Za hranicí Firefoxu

Podle Mozilly se s rychlým rozvojem internetu Firefox stal tím, kdo vytváří nové typy aplikací a služeb. Tím zřejmě naráží mj. na nástroj na pořizování snímků stránek nebo na soukromí zaměřenou sdílecí službu Send. Firefox považuje za platformu, kterou už panda červená v logu nedokáže v plné šíři reprezentovat, resp. tento design nenabízí dostatečné nástroje pro jiné produkty od Mozilly.

Tip: Mozilla mění identitu. Chce být hravá, dravá a stále podporovat svobodný internet

Jinými slovy se nebavíme jen o rebrandingu Firefoxu jako samotného produktu, ale spíše celé platformy, kde Firefox je zastřešujícím produktem. Designové jazyky se běžně používají, aby firmy komunikovaly pokud možno jednotně. Stejný styl se používá na různých místech a platformách a v rámci různých produktů a služeb. Mozilla proto chce vytvořit jednotnou designovou platformu, v rámci které ovšem nové logo získá i Firefox.

Zatím představila dva návrhy, do nichž zahrnula různé produkty s logy vytvořenými dle stejných principů. Do rozhodování o tom, jaký design použít, si Mozilla mluvit nenechá. Tedy, neuspořádá veřejné hlasování, naslouchat komunitě však chce.

ICTS24

První návrh nového designového stylu
První návrh nového designového stylu
Druhý návrh nového designového stylu  z roku 2018. První logo by mohlo být tím, které Firefox získá
Druhý návrh nového designového stylu z roku 2018. První logo by mohlo být tím, které Firefox získá

K jejím rozhodovacím kritériím patří např. to, zda daný designový přístup bude dávat najevo, že má spojitost s Firefoxem. Hodnotit bude soudržnost jednotlivých logotypů, možnosti rozšíření designového stylu na další případné produkty v budoucnu nebo zda produkty s těmito logy upřednostňují člověka nad ziskem.

Představené designové přístupy mohou být mírně upraveny nebo zcela přepracovány, kdyby Mozilla došla k závěru, že ani jeden z nich nefunguje dle očekávání. Proces výběru bude trvat nejméně několik měsíců. Pokud chcete zabrousit do větších detailů o nových designových přístupech, jděte na blog Mozilla Open Design.