„Minecraft je více než jen skvělá herní značka, je to otevřený svět poháněný živou komunitou, na které nám záleží nejvíce,“ říká k akvizici Satya Nadella, generální ředitel Microsoftu. Firma zároveň slíbila, že Minecraft rozhodně neuzavře a kromě verze pro Windows a Xbox 360 bude i nadále vyvíjet také edice pro PlayStationy, iOS a Android.
S detaily ale šetří, dokud obchod nebude dokončen. Minulý týden se spekulovalo, že chce Microsoft začít točit filmy a prodávat hračky s tematikou Minecraftu. Ale všichni moc dobře víme, že podobné plány měl i s Halo a dosud žádný film nevznikl.
Samotný Mojang byl sdílnější. Potvrzuje, že určitě neukončí vývoj Minecraftu na platformách nepatřících Microsoftu. Sami ale netuší, co bude s ostatními projekty, na kterých dělali. Všem je jasné, že Redmondští šli hlavně po kostičkách, které si jen na PC stáhlo sto milionů lidí. K tomu také dodávají, že nadále budou podporovat tvorbu videí, modů a jiných doplňků, díky kterým se Minecraft sám rozvíjí do netušených směrů.
A proč vlastně firmu prodávají? Oficiálním důvodem je, že Markus „Notch“ Persson, který Mojang založil a který Minecraft vyvíjí od samého počátku, už nechtěl být zodpovědný za tak velký, vlivný a náročný projekt. Bylo toho na něj moc. Kupcem mohla být jen velká firma s dostatkem zdrojů, která by mohla Minecraft nadále posílit. S Microsoftem přitom Mojang spolupracuje už od roku 2012, kdy společně vyvíjely Minecraft pro Xbox.
Smutnou zprávou ale je, že z firmy odejdou klíčoví lidé. Je to právě otec Minecraftu a majoritní akcionář Mojangu Markus Persson, ale také další spoluzakladatelé Carl Manneh (šéf Mojangu) a Jakob „JahKob“ Porser (game designer). Teď se budou věnovat jiným projektům nesouvisejícím s Minecraftem.
Sám Markus prozradil, že dělal hry pro zábavu. Ne proto, aby se z nich stal hity a měnily svět. To je to, o co se bude snažit Microsoft. Sám teď bude dělat menší webové věci. A pokud se z nich opět stanou hity, tak se jich znovu zbaví.