Netflix neroste, jak si představoval. Konkurence se ale nebojí

18. 7. 2019

Sdílet

Největší internetová videopůjčovna ukončila druhé čtvrtletí 2019 velmi pozitivně. Netflix má již 151,6 milionu platících diváků, meziročně vyrostl o 22 %. Díky zvýšeným cenám předplatného v několika regionech se to podepsalo i na finančních ukazatelích. Tržby zvýšil o 26 % na 4,9 miliardy dolarů, provozní zisk dokonce o 53 % na 706 milionů. Čistý zisk nicméně klesl o 29 % na 271 milionů. Uživatelská základna roste, Netflix ale očekával víc. Oproti prvnímu kvartálu nabral jen 2,7 milionu nových předplatitelů, očekával však 5 milionů. Za poslední čtyři roky mu predikce nevyšla jen třikrát. Kde je problém? Zřejmě v USA. Doposud tam každé čtvrtletí rostl o jeden až dva miliony předplatitelů, ale teď mu jich 130 tisíc ubylo.

Spojené státy ale zůstávají nejdůležitějším trhem. Má tam 60 milionů předplatitelů, ale pochází odtamtud skoro polovina tržeb a dvě třetiny zisku. Ve zbytku světa má přitom o polovinu více uživatelů (91 milionů).

TIP: Český Netflix pokořil velkou metu a stále zlepšuje lokalizaci

Netflix však zůstává optimistický. V USA má dle výzkumu na svědomí jen 10 % času, který lidé tráví u televize, takže prý stále může růst. Nebojí se ani konkurence. V příštích 12 měsících odstartuje Disney+, Apple TV+, HBO Max a nová streamovací služba od NBC Universal, ale Netflix věří, že místa na trhu je ještě dost. Pozici chce upevnit třemi pilíři. Technickou kvalitou, obsahem a uživatelskou spokojeností.

Služba streamuje v rozlišení 4K s HDR (Dolby Vision i HDR10), nově podporuje i kvalitnější zvuk Dolby Atmos. Onou uživatelskou spokojeností pak myslí i to, že nemá v plánu zavádět reklamy, jak se v poslední době spekulovalo.

A obsah? Netflix teď válí s třetí sérií Stranger Things. Letos uvede ještě novou řady oblíbených seriálů The Crown a Orange is the New Black. Do toho dokončuje vysokorozpočtové filmy The Irishman od Martina Scorseseho a 6 Underground od Michaela Baye.

Netflix také připomíná, že časem ztratí některé licencované pořady, protože každé studio dnes buduje vlastní streamovací službu a chce si na obsah ponechat výhradní práva. To Netflix pouze motivuje k vlastní produkci. Že se to vyplácí, ukazují i čerstvé nominace na televizní ceny Emmy. Seriály Netflixu jich nasbíraly 117 (loni 112). Nebýt Hry o trůny s 32 nominacemi, mohl Netflix obhájit loňské první místo. Letos jej ale předběhlo HBO s 137 nominacemi (loni 108).

ICTS24

Firma mimochodem neoznámila další zdražování. Naopak v Indii po měsících testů uvádí levnější tarif určený pouze pro mobily. Ten by Netflix chtěl později rozšířit i do dalších zemí, kde lidé nejsou tolik ochotní platit.

Zdroj: Netflix