Nokia před dvěma lety koupila navigační systém Navteq za 8,1 miliardy dolarů. Z toho nyní bude těžit i Yahoo, které mapy/navigace využije vy svých službách a začne konkuroval Bingu nebo Googlu. Jen na nich bude značka „powered by Ovi“ (Ovi je jednou ze značek Nokie).
Yahoo naopak dalo na stůl vlastní služby pro e-mail a chat. Nokia pro tyto služby neměla patřičné zázemí (asi 8 milionů uživatelů), to je proti 300 milionům od Yahoo docela rozdíl. Na oplátku čekejte razítko „Ovi Mail / Ovi Chat powered by Yahoo!“. Sjednotit by se měla také identifikace (přihlašování) ke službám, takže se stávajícím účtem Nokie se přihlásíte k Yahoo Messengeru, Flickru apod.
Oko za oko, mapy za e-mail, zdroj: All Things Digital
Co od toho obě firmy očekávají? Dostat se na trhy, kde jim to zatím příliš nejde. Yahoo je podle Alexa stále internetovou čtyřkou (za Googlem, Facebookem a YouTube), v Americe dokonce trojkou, ale v Evropě se mu příliš nevede a v národních statistikách můžou být rádi za desáté místo. Nokia má zase problém v USA. Zájem o její mobily meziročně klesl a v prodejích je na čtvrtém místě společně s RIM/Blackberry (viz tabulka). Co se týče jen smartphonů, je na tom ještě hůř a jsou schovaní kdesi v poli The Others (modří už vědí). Více o rozložení trhu v nedávném článku.
To zní jako prima partnerství, ne? Prvních výsledků spolupráce bychom se měli dočkat v druhé polovině 2010, celosvětové dostupnosti služeb pak až příští rok.
Zdroj: Nokia