Nové logo pro Firefox s jednodušší grafikou a s osmi vylepšeními

1. 7. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Jednou za pár let se logo nejedné firmy či výrobku změní. Prohlížeč z dílen neziskové organizace o tom ví své. Ohnivá liška, eventuálně panda červená, jak chcete, svůj post nikdy nepopustila, designéři pouze průběžně pracují na drobných vylepšeních. První velká úprava logu v roce 2005 dodala pocit profesionality. Druhá vlna novinek zaútočila o čtyři roky později. Letošek se stane dalším malým milníkem. Tentokrát se ikonické logo promění docela výrazně.

Potažmo se bude presentovat jiným stylem. Směrem od realistického a bohatého podání se autoři vydali cestou zjednodušení, jak je to v současnosti moderní. Metro je ploché a ikony v iOS 7 vypadají, jako kdyby je namalovalo pětileté dítě v Malování. Podobně na mne osobně působí upravené logo Firefoxu. Důležitých úprav byste napočítali nejméně osm:

  • Země na pozadí se již tolik neleskne,
  • srst lištičky je světlejší, má lépe kontrastovat se zeměkoulí,
  • srst neoplývá úrovní detailů srovnatelnou s dosavadním logem,
  • čumák lištičky osvětluje záře z ocasu,
  • liška již má rameno (dříve horní končetina vystupovala z oblasti hrudníku),
  • hranice loga má lépe kontrastovat s různě barevnými pozadími,
  • ocas není tolik detailní, naopak je světlejší,
  • zakřivení ocasu bylo lehce upraveno.

 

Celkově by ohnivá liška měla zářit na zařízeních s menší obrazovkou. Snížení detailů budiž důkazem. Mozilla logo designovala tím, že se bude objevovat také na mobilních zařízeních. Podobně ale vypadá lépe na obrazovkách s vysokou hustotou pixelů jako nabízí jablečná Retina. Upravený vzhled si užijeme již ve Firefoxu 23.

ICTS24

Nové logo pro Firefox

Zdroj: about:pixels