Po finančních výsledcích za poslední kvartál a celý uplynulý rok 2020 firem Intel a AMD už ohlásila výsledky hospodaření také Nvidia. Ta měla hodně úspěšný rok a také čtvrtletí, v němž se odráží vysoký zájem o nová GPU Ampere – zřejmě i ze strany těžařů kryptoměn.
Nvidia měla už v předchozím kvartálu (srpen až říjen, což pro ni bylo třetí čtvrtletí fiskálního roku 2021) tržby přes 4,7 miliardy dolarů. Na teď skončené čtvrté čtvrtletí (listopad 2020 až leden 2021) Nvidia předpovídala tržby okolo 4,8 miliardy dolarů, což zavdávalo naděje, že by se mohla dostat dokonce přes pět miliard. Toto se nakonec opravdu těsně podařilo, teď firma oznámila tržby 5003 milionu dolarů, tedy 5,003 miliardy.
Tyto tržby jsou o 61 % vyšší než za čtvrtý kvartál před rokem (2019/účetní rok 2020), přičemž z menší části za to může zahrnutí koupeného Mellanoxu, ale většina bude nárůst původního GPU byznysu Nvidie. Jde o rekordní, historicky nejvyšší výsledek společnosti. Hrubá marže byla 63,1 % a firma měla z tržeb čistý zisk 1,457 miliardy dolarů, což rozpočítáno na akcii je 2,31 dolaru.
Za rok růst o víc než polovinu
S tímto výsledkem v Q4 dosáhly celoroční tržby výše 16,675 miliardy $, s hrubou marží za celý rok (respektive onen posunutý fiskální rok) průměrně 62,3 %. Firma měla čistý zisk 4,332 miliardy dolarů. Hrubý provozní zisk byl mimochodem 4,532 miliardy, Nvidia tedy pořád platí o hodně nižší daně než Intel. Proti předchozímu účetnímu roku narostly tržby Nvidie o 53 % a čistý zisk o 55 %.
Herní segment skoro 2,5 miliardy dolarů
Podle Nvidie pocházela téměř polovina tržeb z herního segmentu, tedy zejména grafik GeForce, ale asi také čipů pro konzoli Nintendo Switch (dost možná je v tom také služba GeForce Now): 2,495 miliardy dolarů, o 67 % více než před rokem a o 10 % více než o kvartál zpět. Firma uvádí, že růst byl založený na „neuvěřitelném“ zájmu o grafiky GeForce RTX 3000.
Ve výsledcích Nvidia uvádí, že podle jejího odhadu představují asi 100 až 300 milionů dolarů z toho tržby způsobené těžbou kryptoměn na GPU, ale upozorňuje, že se objem dá jen těžko odhadnout (například šéfredaktor AnandTechu si myslí, že to reálně může být víc).
Vedle hraní byly hlavním zdrojem příjmů serverové produkty, kde Nvidia získala 1,903 miliardy dolarů, což je o 97 % více než před rokem. Zde jde z velké části o začlenění Mellanoxu (ten prý v tomto účetním roce tvořil asi 10 % tržeb), bez něj by možná růst tržeb za serverová GPU byl „jen“ okolo 50 %.
Automobilový trh získal Nvidii 145 milionů $ (meziročně o 11 % méně), profesionální grafiky Quadro 307 milionů $ (o 7 % méně meziročně), položka OEM a dalších tržeb byla 153 milionů, o 1 % více než před rokem.
Příští kvartál už 5,5 miliardy?
Nyní v únoru až dubnu roku 2021 (pro Nvidii prvním čtvrtletí účetního roku 2022) už Nvidia předpokládá tržby 5,30 miliardy dolarů, ale jde o odhad s tolerancí plus minus 2 %, navíc asi schválně podhodnocený. V Q4 Nvidia dopadla o 200 milionů lépe, takže když si toto připočítáme, dá se čekat, že tržby firmy budou za tři měsíce 5,5 miliardy či více. Její celoroční tržby by pak mohly útočit na 22 a víc miliard dolarů, čímž by se mohla stát největší fabless křemíkovou firmou, jak jsme spekulovali už minule.
Galerie: Finanční výsledky Nvidie za Q4 FY 2021
Zdroj: Nvidia