Her s podporou ray tracingu a DLSS na GeForce RTX přibývá, Nvidia uvádí upíry a Anthem

28. 3. 2019

Sdílet

Ray tracing a „AI“ upscaling DLSS coby nové technologie grafických karet Nvidia GeForce RTX ze začátku neměly moc širokou podporu, první hra v podobě Battlefieldu V se objevila až po čase a dlouho zůstávala jediná, na DLSS se dostalo až minulý měsíc. Ovšem teď se sešlo oznámení nových her s těmito novinkami dokonce několik naráz, takže to vypadá, že se Nvidii podařilo na vlaku zařadit vyšší kvalt.

 

Anthem dostává podporu pro DLSS, až o 40 % vyšší výkon

Vůbec nejnovější přírůstek je hra Anthem od Bioware. U té byla podpora pro „Nvidia RTX“ ohlášena předem, ale při vydání hry chyběla. V úterý ale Anthem dostal novou aktualizaci, která ve spolupráci s aktuálním ovladači GPU přidává podporu DLSS. Tedy onoho upscalovacího filtru, který díky vykreslování na nižším než nativním rozlišení zvyšuje výkon, přičemž proti poklesu kvality je nasazen vylepšovací filtr na bázi neuronových sítí. Ten také funguje i jako anti-aliasing, což je docela podstatné (jaký je princip, jsme probírali v tomto článku). V reálu je kvalita s DLSS povětšinou nižší než při nativním vykreslování na plném rozlišení, jak se asi z principu dá očekávat. Jde tedy o optimalizaci výkonu, dělající kompromis mezi kvalitou a rychlostí.

anthem nvidia dlss 4k performance Zvýšení výkonu ve hře Anthem s DLSS podle Nvidie (výstupní rozlišení 4K)

Podle Nvidie filtr DLSS zvyšuje výkon v Anthemu až o 40 %, tedy alespoň podle testování, s jehož výsledky se pochlubila přímo Nvidia. Ve hře se dá DLSS použít v rozlišení 3840 × 2160 a 2560 × 1440 bodů. První z nich je dostupné pro všechny karty, 1440p jen pro GeForce RTX 2060 až 2080. Nejvýkonnější model RTX 2080 Ti má DLSS dovolené jen pro rozlišení 4K.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uMbIov1XQa8

Efekt DLSS opět Nvidia prezentuje v oficiálním videu – což není ideální volba. YouTube obyčejně není moc úspěšný v kompresi akčních a detailních herních záznamů a působí rozmazání a neostrost textur, která by teoreticky mohla maskovat rozdíl mezi DLSS a nativním obrazem. V galerii jsme „natípali“ nějaké snímky z nejkvalitnějšího 4K streamu, který YouTube nabízí (ve formátu VP9), takže se můžete podívat na ně (90% JPG, 4:4:4 vzorkování), ovšem často bohužel zachycují hlavně kompresní artefakty.

Prohlédněte si: DLSS ve hře Anthem na videu Nvidie, 4K snímky

Vypadá to podle nich, že v Anthemu DLSS opravdu silně přiostřuje hrany (což může mít negativní dopad třeba na vykreslení vegetace). Video má bohužel méně kontrastní oblasti jako stíny či šedé zdi zcela zdecimované kompresí, takže těžko říct, zda toto nastavení filtru také zabránilo rozmazávání textur, nebo ne.

Nvidia Highlights

Anthem také jinak podporuje funkci Nvidia Highlights, což je automatické nahrávání scén z hraní – takových, které by hráč mohl chtít zachycené. Ovladač na tom spolupracuje se hrou, takže je nahrávání a uložení automaticky zapnuto, pokud například hráč zlikviduje bosse nebo silného nepřítele.

DXR a DLSS pro Laru Croft

Jak už bylo nadhozeno výše, Anthem teď není jediná novinka. Patch přidávající podporu pro ray tracing se konečně dostal do hry Shadow of the Tomb Raider. A zároveň s tím se do hry dostala i podpora pro DLSS.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=66&v=0B96x_OEPOM

bitcoin_skoleni

Jak hra s těmito technikami běží a vypadá, už otestoval například techPowerUp, u nějž si můžete prohlédnout pěkné vizualizace rozdílu na jednom obrázku, kde lze posuvníkem přepínat mezi „před“ a „po“. A to jak pro vliv ray tracingu na zobrazení stínů (zde), tak vliv DLSS (zde). Jak už bylo řečeno, DLSS je určitým kompromisem mezi kvalitou a rychlostí. Situaci, kdy se tento kompromis projevuje viditelně, můžete vidět zejména na čtvrtém a pátém snímku ve srovnávačce TPU, pokud zazoomujete na detaily oděvů (hrdinčiny kalhoty, pásek, zelený svetr vedle…).

Vampire The Masquarade Chronicles 2 Nvidia 1600 Vampire: The Masquarade - Chronicles 2

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

A do třetice se tyto technologie dostanou do nově ohlášeného druhého dílu hry Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Nvidia bude oficiálním partnerem této hry, spolupracujícím se studiem Paradox právě na integrování těchto efektů. Hra bude používat jak ray tracing (DXR), tak dostane opět i podporu pro DLSS.