Kdybyste zapomněli, co Optimus umí, přečtěte si starší článek Lukáše Fialy. V kostce: jde o chytré přepínání integrované a samostatné grafiky. Když počítač není v zátěži, může běžet integrovaná s mnohem nižší spotřebou. Ve hrách se zapne rychlejší akcelerátor zapojený ve slotu PCIe. Není přitom nutné přepojovat výstupní kabel do monitoru.
GeForce GTX 690, foto: Nvidia
Ve Windows 7 je to užitečná funkce, v jiných systémech ale nefunguje. Linuxovým fandům se to však nelíbí a požadují, aby Nvidia zpřístupnila kompletní specifikaci svých technologií, díky nimž by si ovladače mohla připravit komunita. Ta už pracuje na projektu Bumblebee (to i Optimus jsou názvy robotů z Transformers).
Nvidia odpověděla magazínu Phoronix, že to s Linuxem myslí dobře. Vydává ovladače pro mobilní i desktopové čipy GeForce, Quadro i Tesla ve stejný den jako pro Windows, výkon v OpenGL je prakticky stejný. Velmi se podílí na úpravě kernelu 3.4 pro ARM, který budou využívat nové verze linuxových distribucí, Androidu nebo Chrome OS. Nvidia je prý druhá v počtu upravených řádků zdrojového kódu. A pro Bumblebee upravila instalátor a readme.txt.
Odpovědi nejsou tolik expresivní, jako se vyjádřil Torvalds. Ale lze z nich vyčíst to důležité. Od Nvidie nemůžeme čekat otevření specifikací (zřejmě kvůli konkurenci), ale zároveň nebude bojovat proti tomu, když si někdo reverzním inženýrstvím vytvoří vlastní software. To je nakonec ještě důležitá jistota.
Zdroj: Phoronix