O2 ukončilo rok 2019 výnosy ve výši 38,8 miliard korun a hrubým ziskem EBITDA 12,6 miliardy, meziročně tak společnost vyrostla o 2, respektive 13 procent. Čistý zisk 5,5 miliardy je stejný jako v roce 2018. Firma si pochvaluje růst ve všech hlavních segmentech, tedy mobilních i pevných službách v Česku a také aktivitách na Slovensku.
Mobilní služby O2 využívá 5 858 tisíc klientů, z toho 3249 tisíc připadá na paušální tarify, 1965 tisíc na předplacenky a 644 tisíc na M2M karty. Díky navýšení počtu dat i uvedení neomezených tarifů stoupla spotřeba o 30 %. Podle operátora již 77 % telefonů aktivních v síti tvoří smartphony.
Pevné připojení od O2 momentálně využívá 835 tisíc zákazníků, operátor ale bohužel nerozlišuje, kolik jich spoléhá na optiku, xDSL či bezdrátové technologie.
„Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí,“ říká generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.
O2 TV si předplácí 443 tisíc zákazníků, o 106 tisíc více než v roce 2018. Za růstem kromě konverze z DVB-T2 stojí též nové podzimní tarify. K pevnému internetu s rychlostí alespoň 50 Mb/s totiž operátor nově bezplatně přibaluje základní tarif O2 TV modrá s 34 kanály. Společnost ale přepracovala také čistě televizní tarify, které nabízejí více kanálů a konečně je lze zřídit i bez závazku.
Zdroj: O2