Oculus Rift přijde na trh v prvním kvartálu 2016, předobjednávky po novém roce

23. 12. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Virtuální realita bude jednou z nejočekávanějších hardwarových a herních novinek roku 2016. Pravda, platit to mělo už o tom letošním, ovšem na trh to v něm tato technologie nakonec nestihla. Výrobci, připravující VR brýle je prakticky unisono odsunuli až na první polovinu příštího roku, nicméně asi nejznámější z těchto zařízení, Oculus Rift, by měl zřejmě být k mání poměrně brzy. Firma také hlásí, že už byly vyrobeny první kusy zcela finální verze, která se příští rok objeví v obchodech.

O stavu, v jakém nyní přípravy jsou, se firma pochlubila u příležitosti vypuštění verze Rift SDK 1.0, kterou začala vývojářům dodávat tento týden. SDK 1.0 je také přípravou na komerční uvedení Rftu a pro ně určených her či aplikací, a přináší podporu pro funkce sériové prodejní verze. Současně s touto softwarovou sadou ale Oculus vývojářům, kteří chystají své tituly do první vlny zveřejněných aplikací, údajně již dodává první vyrobené kusy finálních brýlí – tedy těch, které si příští rok budete moci koupit domů. Zatím jsou ale tyto kusy a SDK 1.0 prioritně jen pro ty, kdo již projekty dokončují. Tam, kde to mají do uvedení dál, mají zatím dále pracovat se starším prototypem.

Oculus Rift

Komerční výroba Riftu už se tedy rozběhla, i když je možné, že ne v masovém měřítku. Předevčírem to na Twitteru potvrdil zakladatel Oculusu Palmer Luckey, když sdělil, že výroba pokračuje „dobře“ a daří se plnit plán směřující k uvedení Riftu v prvním čtvrtletí roku 2016. V které jeho části, bohužel nebylo upřesněno. Už někdy brzy po novém roce by se podle Luckeyho ale měly rozběhnout předobjednávky. Ovšem za předpokladu, že mezi jejich otevřením a fyzickým startem prodejů musí být určitá doba, bych asi nepočítal s konečným uvedením v lednu, spíše až v únoru či březnu.

Oculus rift, finální verze
Oculus rift, finální verze

Rift bude ale podle všeho na trhu k dsotání jako první ze známých jmen. U brýlí HTC Vive, jejichž prostřednictvím má želízko v ohni také Valve a jeho systém Steam VR, byl totiž potvrzen odklad uvedení a místo původně zamýšleného konce letoška se objeví nejdříve v dubnu. Příští rok se má také objevit Playstation VR od Sony, což budou brýle pro konzoli PS4.

 

 

ICTS24

Brýle budou potřebovat čtvero USB, z toho tři porty 3.0

K brýlím Rift v nedávné době prosákla ještě jedna informace. Oculus zřejmě změnil požadavky pro provoz finální verze brýlí, které původně zveřejnil v květnu. Ne nějak drasticky z hlediska požadovaného výkonu GPU, náročnější ale budou v konektivitě. Původně jste měli potřebovat dva porty USB 3.0, nové specifikace ale hovoří o hned třech portech USB 3.0 a čtvrtém portu USB 2.0. Porty navíc jsou pravděpodobně určené pro senzory či pro ovladač. Tento detail by vám mohl zkomplikovat život, pokud máte na zadním panelu desky vyvedené jen dva porty generace USB 3.0, jak tomu u některých je. V nejhorším případě (pokud nelze využít porty z vývodu pro čelní panel) by ale mělo být možné použít přídavný řadič na kartě PCI Express.

Zdroje: Oculus, The Inquirer, Twitter, KitGuru