Opera už patří Číňanům. Jméno, prohlížeče a další software koupili za 575 mil. dolarů

5. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Čínské společnosti Kunlun a Qihoo 360 zapojené do skupiny Golden Brick letos v únoru nabídly 1,2 miliardy dolarů za Operu Software. Z původního obchodu ale nakonec sešlo, protože akvizici neschválily regulační úřady v USA. Golden Brick s Operou ale našly alternativní řešení – prodej pouze části společnosti.

Opera je na prodej, zájem mají Číňané

V červenci vznikl plán, podle něhož by Číňané koupili spotřebitelskou divizi za 575 milionů dolarů. Ta zahrnuje desktopový prohlížeč, mobilní prohlížeč včetně brandovaných řešení pro operátory, šetřící a bezpečnostní aplikace Max a VPN, 29,09% podíl Opery v podniku nHorizon a část intelektuálního vlastnictví včetně značky Opera.

S tímto už souhlasily všechny strany včetně regulátorů v Číně a USA a ke konci října mohla akvizice proběhnout. K samotnému obchodu pak došlo včera. Čínská skupina Golden Brick už tedy je vlastníkem spotřebitelské divize Opery Software.

Z původní firmy zůstal reklamní systém Opera Mediaworks, Mobile Store s aplikacemi a hrami pro hloupé mobily, Opera TV, Skyfire a SurfEasy, což jsou služby zprostředkující Max a VPN, které koupili Číňané. Technologické pozadí tak zůstane doma v Norsku.

 

via @opvard