Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v únoru 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v předchozím měsíci. Pokles lze sledovat i v meziročním srovnání, oproti únoru 2013 klesly výdaje o 2 %.
Největším zadavatelem byla Fio banka, která v únoru využila reklamní prostor v hodnotě 14,2 milionů korun. Na druhém místě byl zadavatel Porsche Česká republika s inzercí v hodnotě 11,4 milionů korun a třetí příčka patřila Air Bank s reklamou v hodnotě 10,2 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 373 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (únor 2014) | Cena (leden 2014) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 118 507 000 Kč | 149 608 000 Kč | -21% |
Economia * | 80 020 000 Kč | 5 844 000 Kč | 1269% |
MAFRA | 49 916 000 Kč | 51 810 000 Kč | -4% |
Ringier Axel Springer | 24 521 000 Kč | 15 972 000 Kč | 54% |
Mladá fronta | 23 985 000 Kč | 23 910 000 Kč | 0% |
Allegro AdMarket | 20 916 000 Kč | 22 862 000 Kč | -9% |
FTV Prima | 20 621 000 Kč | 11 553 000 Kč | 78% |
CET 21 | 15 820 000 Kč | 12 984 000 Kč | 22% |
AdActive.cz | 10 163 000 Kč | 2 772 000 Kč | 267% |
Finance media | 8 743 000 Kč | 8 065 000 Kč | 8% |
* Data provozovatele Centrum Holdings byla od února 2014 zařazena pod provozovatele Economia. Spojení dat bylo provedeno na základě fúze společností Economia a Centrum Holdings. Změna se netýká historických dat do ledna 2014.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2014