Display inzerce v únoru poklesla na 409 milionu korun

 Autor: Redakce
Zadavatelé internetové display reklamy využili v únoru 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v lednu. Největším zadavatelem byla v únoru Fio banka a největším provozovatelem pak portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Komerční sdělení
17. 3. 2014

Sdílet

Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v únoru 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v předchozím měsíci. Pokles lze sledovat i v meziročním srovnání, oproti únoru 2013 klesly výdaje o 2 %.

Největším zadavatelem byla Fio banka, která v únoru využila reklamní prostor v hodnotě 14,2 milionů korun. Na druhém místě byl zadavatel Porsche Česká republika s inzercí v hodnotě 11,4 milionů korun a třetí příčka patřila Air Bank s reklamou v hodnotě 10,2 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 373 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (únor 2014) Cena (leden 2014) Meziměsíční změna
Seznam.cz 118 507 000 Kč 149 608 000 Kč -21%
Economia * 80 020 000 Kč 5 844 000 Kč 1269%
MAFRA 49 916 000 Kč 51 810 000 Kč -4%
Ringier Axel Springer 24 521 000 Kč 15 972 000 Kč 54%
Mladá fronta 23 985 000 Kč 23 910 000 Kč 0%
Allegro AdMarket 20 916 000 Kč 22 862 000 Kč -9%
FTV Prima 20 621 000 Kč 11 553 000 Kč 78%
CET 21 15 820 000 Kč 12 984 000 Kč 22%
AdActive.cz 10 163 000 Kč 2 772 000 Kč 267%
Finance media 8 743 000 Kč 8 065 000 Kč 8%

* Data provozovatele Centrum Holdings byla od února 2014 zařazena pod provozovatele Economia. Spojení dat bylo provedeno na základě fúze společností Economia a Centrum Holdings. Změna se netýká historických dat do ledna 2014.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2014