Všichni v průzkumu dotazovaní senioři spadají do věkové kategorie 60-75. Většina z nich disponuje jen jednou kartou SIM (86 %), přičemž celých 38 % dává přednost předplacené kartě před paušálem. Zhruba 13 % respondentů má víc než jedno číslo. Většinou proto, že přijali výhodnou nabídku operátora, snaží se optimalizovat náklady na volání nebo jednu ze SIM používají jen ke spojení s rodinou, která je u stejného operátora.
Z průzkumu také vyplývá, že většina seniorů mobil využívá primárně ke spojení s rodinou (87 %) a přáteli (58 %). Poměr mezi voláním/posíláním SMS a přijímáním hovorů/SMS je u majority respondentů (54 %) zhruba v rovnováze. „Jen 6 % zúčastněných v tomto ohledu deklarovalo výraznou aktivitu, naopak více jak desetina (12 %) seniorů uznala vlastní pasivitu, neboť hovory a SMS spíše jen přijímá,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu a dodává: „Překvapilo nás i procento seniorů využívajících data. Činí tak téměř čtvrtina z nich, což je známkou rostoucí technické gramotnosti u starší populace.“
Další zajímavosti ze statistik SAZKAmobil:
- Celých 38 % respondentů dává přednost předplacené kartě před paušálem.
- Jen 5 % seniorů volá zpět na cizí čísla, naopak 68 % z nich tak nečiní nikdy.
- S mobilním telefonem senioři hlavně volají (99 %) a píší SMS (77 %). Krom toho jej používají jako hodiny (57 %), fotoaparátu (45 %), budíku (42 %) a kalendáře (30 %).
- Zhruba 21 % respondentů mobilem také posílá a přijímá zprávy MMS.
SAZKAmobil vstoupil na trh 17. února 2014 a od samého počátku je černým koněm na trhu virtuálních operátorů. Za velmi krátkou dobu a na plně saturovaném telco trhu získal téměř 190 000 zákazníků, je nejrychleji rostoucím virtuálním operátorem v Česku a nově představil nejvýhodnější tarif na trhu v cenovém rozmezí 299–400 Kč. Více informací naleznete stránkách www.sazkamobil.cz.