Plánování a evidenci dovolených v organizacích rozličného typu a velikosti obvykle řešíme nepříliš efektivním způsobem – mnohdy tabulkou v Excelu, na nástěnce v zasedací místnosti, případně dílčími evidencemi bez možnosti zhodnocení a zpřístupnění informací všem dotčeným osobám.
Systém Plán dovolených od společnosti YAMACO Software používá poněkud odlišnou perspektivu a nabízí elegantní řešení – robustní databázový systém ovladatelný pomocí desktopové anebo mobilní aplikace. Pojďme si jej přiblížit ve vícero detailech. Jak již název napovídá, produkt řeší komplexní problematiku čerpání dovolených. Umožňuje klasickým postupem zadávat a schvalovat žádanky o dovolenou, nicméně lze nastavit i proces jednoúrovňový, tzn. bez schvalování žádanky. Umí pracovat s fondem dovolených, sledovat aktuální zůstatky dovolené, to vše pro neomezený počet pracovníků.
Veškeré schválené žádanky jsou zobrazovány formou nastavitelného interaktivního kalendáře s možností několika pohledů (14denní, měsíční, roční) s členěním podle odborů nebo jednotlivých pracovníků. Samozřejmostí je tvorba standardních sestav, přehledů na zakázku a použití tabulkové a grafické analýzy dat.
Jaké jsou nejdůležitější vlastnosti systému?
- komplexní evidence uživatelů resp. zaměstnanců včetně údajů o nadřízeném pracovníkovi, kontaktních informací, fotografie
- jednoduchá roční evidence fondu dovolené pro každého pracovníka
- rychlé a efektivní zadání žádanky o dovolenou včetně všech důležitých údajů
- možnost schválení žádanky nadřízeným pracovníkem (dvoustupňový model) nebo automatického schválení žádanky při jejím pořízení (jednostupňový model)
- volitelné informování o schválení nebo zamítnutí žádanky emailem nebo SMS zprávou
- zobrazení schválených žádanek v grafických plánovacích kalendářích (volit lze ze tří typů - kalendář na 14 dnů dle odborů s možností prodloužení nebo zkrácení, měsíční kalendář a roční kalendář dle pracovníků)
- funkce pro individuální nastavení barvy zobrazené žádanky v kalendáři včetně automatického nastavení barvy pro určitý typ (cíl) dovolené - uživatelsky definovatelné
- automatický export otisku zvoleného kalendáře (grafický soubor) do vybrané FTP lokace při každém schválení nové žádanky - např. na vybranou stránku Intranetu pro zajištění okamžitého přehledu o dovolených pro všechny zaměstnance
- řada standardních sestav - přehledy dovolených s množstvím voleb, sestava Kdo má dnes dovolenou, bilanční přehled čerpání dovolené pro vybranou osobu
- generátor sestav na zakázku pro účely vytváření uživatelských sestav
- modul pro OLAP analýzu - velmi efektivní tabulkové a grafické přehledy z dat žádanek
- sledování fondu, čerpání a zůstatku dovolené u každého pracovníka
- jednoduchý a účinný systém řízení uživatelských účtů do aplikace
- funkce pro rychlé zaslání emailu nebo SMS osobě na dovolené přímo z aplikace včetně jejich uložení do archívu a kontroly doručení
- funkce pro import dat uživatelů (zaměstnanců) např. z Vašeho personálního nebo mzdového systému
- uživatelské rozhraní ve stylu Microsoft Ribbon
- možnost zadat kromě dovolené i další události - práci z domova, pracovní neschopnost, neplacené volno, sick days a další, zobrazení událostí v kalendáři
- možnost zadat kromě fondu řádné dovolené i dovolenou mimořádnou a dodatkovou
- email nadřízenému v okamžiku, kdy je do systému zadána žádanka jeho podřízeného
- porovnání plánu dovolených pro dvě vybrané osoby formou grafické časové osy
- provoz pod Windows XP/Vista/7/8/10, 32/64bit, serverová část Windows nebo Linux
- měsíční výstupy pro mzdovou účtárnu
- sledování čerpání indispozičního volna
Ještě větší flexibilita díky mobilní aplikaci
Plán dovolených je nově dodáván i s mobilní aplikací pro Android (pro iOS bude k dispozici v průběhu 2. čtvrtletí 2020), která velmi pohodlně umožňuje zadávat žádanky a všechny typy dovolené, kontrolovat čerpání a fond dovolených u sebe i podřízených pracovníků, zjišťovat, kdo má dnes dovolenou.Některé možnosti mobilní aplikace jsou předvedeny na připojených screenshotech:
Cenové a licenční podmínky
Plán dovolených je poskytován s nulovou pořizovací cenou pro neomezený počet instalací. Hradí se pouze povinný poplatek za systémovou podporu, jehož výše je stanovena jednotně na 4 000 CZK (bez DPH 21%, tj. 4 840 CZK s DPH) za 12 měsíců využívání systému a jenž obsahuje následující služby:
- užívací právo k produktu pro neomezený počet instalací v rámci odběratele
- všechny nové verze a aktualizace produktu
- technická podpora ve formátu 24/7 telefonicky či emailem
- nárok na začlenění vlastních požadavků do produktu
Podrobnější informace najdete na našich webových stránkách www.yamaco.cz. V případě zájmu rádi poskytneme trial verzi na 14 dnů.