Čísla hovoří jasně
Studie z roku 2012 v USA ukázala, že lidé, kteří obdrželi voucher v hodnotě 10 USD, zaznamenali 38 % zvýšení hladiny hormonů štěstí. Slevy nám tedy doslova dělají radost!
Zajímavá čísla o slevách:
- V průzkumu z roku 2013, ve kterém se zúčastnilo 10 009 lidí, 51 % respondentů uvedlo, že je při online nákupu ovlivněno slevou.
- Data od firmy BIA/Kelsey ukazují, že slevy zvýšily celkový obrat jejich zákazníků o 17,7 %.
- Statistiky ze serveru VoucherCloud naznačují, že 57 % zákazníků je motivováno udělat první nákup na neznámém e-shopu, pokud je jim nabídnut slevový kupón.
Jak využít slevy v e-shopu?
V e-shopu rozdělujeme slevové kupóny podle typu použití:
- Akviziční – díky nim získáváme nové zákazníky
- Retenční – díky nim motivujeme zákazníky, kteří u nás už nakoupili k opakovanému nákupu
- Parazitní – volně se pohybují na internetu a vstupují do objednávky až v samotném košíku (otázka: stala by se objednávka bez slevy volně dostupné na internetu nebo ne?)
Jak je vám asi jasné z předchozích řádků, slevy akviziční a retenční jsou ty, které chceme. Parazitní ve valné většině případů nechceme.
Jaké slevy se nejčastěji používají
- kup jeden a druhý je zdarma (vysoko maržové produkty)
- procenta
- pevná částka
- dárek k objednávce (lehký dárek, který neovlivní dopravu a mnoho nestojí)
- doprava zdarma
- množstevní slevy
Slevové strategie:
- Získání nových zákazníků.
- Vyprodej starých zásob nebo sezónních produktů.
- Motivace zákazníka k nákupu nad minimální částku.
- Získání zákazníka zpět do e-shopu po opuštění košíku.
- Sledování a vyhodnocování marketingových kampaní.
Personalizované retenční slevy: Pokud znáte preference vašich zákazníků, můžete je oslovit personalizovanou slevou. (s tímto vám dokážou pomoci mailové nástroje, jako například SmartEmailing.cz)
Sleva pro nové zákazníky: Propagujte slevový kupón externě, ale jen pro nové zákazníky.
Jak určit výšku slevy?
Benchmark odvětví: Zjistěte, jakou slevu nabízí konkurence. Hledejte slevy na kuponových webech nebo cashback portálech. Stačí zadat jméno konkurence ve spojení s klíčovým slovem “sleva” nebo “slevový kupón”.
Marže a PNO: Určete si možnou výšku slevy tak, aby se vám nákup ještě vyplatil.
Podle LTV zákazníka: Spočítejte si, jakou slevu si můžete dovolit na základě celkové hodnoty zákazníka.
Tipy na sestavení slevy:
Pro nové zákazníky více táhnou plošné slevy na všechno zboží.
Pro dražší produkty je lepší nabídnout hodnotovou slevu než procentuální.
Pro levnější produkty použijte zaokrouhlené částky, pro dražší „baťovské ceny“.
Co je Děkovačka?
Děkovačka je český nástroj, který by se dal nazvat i sítí e-shopů, díky které získáváte nové zákazníky z vaší děkovací stránky.
Děkovačka funguje na principu doporučování zákazníků mezi vzájemně nekonkurenčními e-shopy. Když zákazník nakoupí na e-shopu “A” je motivovaný k nákupu na e-shopech “B”, “C”, “D” a naopak. Motivace k nákupu je zajištěna unikátními slevovými kódy.
Zde se můžete podívat na krátké video, jak Děkovačka funguje.
Parametry slev v Děkovačce:
- Děkovačka využívá slevové kupóny k objevení e-shopu, jedná se teda o akviziční kampaň.
- Využíváme psychologii slev ve prospěch našich klientů. Zákazník má 15 minut, aby si nechal poslat do e-mailu 1–3 slevové kupony.
- Slevy v Děkovačce nejsou dohledatelné online.
- Slevy jsou unikátní, proto zákazníci jsou motivováni je použít.
6 důvodů, proč využít Děkovačku pro váš e-shop
- Děkovačka je na první měsíc úplně zdarma.
- Děkovačka funguje automaticky, proto nemusíte vynakládat další zdroje na extra lidi nebo agentury.
- Náklady (PNO) na objednávky z Děkovačky jsou pod 10 %.
- Děkovačka zvyšuje počet e-mailových adres v databázi pro e-mail marketing.
- V Děkovačce funguje 200+ e-shopů z Česka a Slovenska.
- Propojení s aplikací Děkovačka na pár kliků – na všechny e-shopové řešení máme návod nebo napojení (umíme napojit vše).
Proč to nezkusit?…