Společnost CompuGroup Medical uvolnila nejnovější update svého informačního systému Amicus, specializovaného lékařského programu pro ambulantní lékaře. Aktualizace nově umožňuje lékařům vystavovat a zasílat pacientům recepty e-mailem, bez jejich osobní návštěvy v ambulanci. Zároveň mají lékaři možnost zaslat SMS zprávu pacientům přímo z elektronického diáře v systému. Inovace zjednoduší práci lékařům a zdravotnickému personálu, zároveň zvýší komfort pacientům.
Nová funkcionalita specializovaného systému Amicus s názvem eRecept usnadní komunikaci mezi ambulantními lékaři a jejich pacienty. Nově totiž může zdravotnické zařízení pacientovi poslat identifikátor elektronického receptu ve tvaru čárového kódu prostřednictvím e-mailové pošty. Pacient si doma čárový kód pouze vytiskne a s ním vyzvedne v lékárně lék. Možnost doručit pacientovi elektronický recept bez osobní návštěvy v ambulanci tak patří k inovacím systému, které lékařům i pacientům usnadní a urychlí proces nezbytné agendy.
„Aktualizace modulu eRecept reaguje na požadavky lékařů i samotných pacientů. Využití této funkce šetří čas a pomůže pacientům, kteří z nějakého důvodu nemohou lékaře osobně navštívit, například jsou mimo město nebo jsou upoutaní na lůžku,“ sdělil Jan Hlaváček, ředitel divize Ambulantní software společnosti CompuGroup Medical, která je lídrem tuzemského trhu v oblasti informačních systémů pro zdravotnictví. „Pacienti se nemusejí obávat žádného úniku osobních údajů. Systém Amicus vyplní do e-mailu jen jméno pacienta, datum a čárový kód. Neregistruje tedy žádné citlivé údaje,“ doplnil Hlaváček. Zvolený formát PDF garantuje správné zobrazení dat na všech zařízeních.
V rámci nejnovější aktualizace systému Amicus se společnost CompuGroup Medical zaměřila zejména na zlepšení komunikace mezi zdravotnickými zařízeními a pacienty. Díky inovaci služby CGMesky mohou ambulantní lékaři nově odesílat textové zprávy pacientům na mobilní telefony přímo z elektronického diáře v systému. Zdravotnické zařízení tak může efektivně oslovit pacienty jak jednotlivě, tak hromadně, a informovat je například o změně ordinačních hodin.
„Služba CGMesky pomáhá lékařům zůstat v intenzivním kontaktu s pacienty. Nově umožňuje jednoduše a rychle sdělovat všechny důležité informace a upozornění pacientovi přímo na mobilní telefon. Odeslání zprávy je otázkou jednoho kliknutí, ale ušetří mnoho času lékařům i pacientům,“ uvedl Jan Hlaváček ze společnosti CompuGroup Medical. „Pacienti už nikdy nezapomenou na termíny objednání, zdravotnické zařízení zase bez komplikací informuje pacienty o nečekaných změnách či dovolených. Navíc se omezí množství ověřovacích a sjednávacích telefonátů v ordinaci a zvýší se efektivita práce,“ dodal Hlaváček.