Christian Mastrodonato, evropský technolog inovačního centra Konica Minolta
Christiane, jakým způsobem vyhledáváte nové technologie?
Kontakty a povědomí o aktuálních trendech získávám na konferencích zaměřených na technologie. Se zajímavými startupy nebo podnikateli se často potkám díky spolupráci s univerzitami, akcelerátory a inkubátory. Sleduji specializované i všeobecněji zaměřené publikace a webové stránky, dávají mi širší perspektivu. A hojně diskutuji s přáteli a kolegy. Ví, že vyhledávám vzrušující technologické nápady, a nahlásí mi, když zaregistrují zajímavého člověka nebo technologii.
Když narazíte na zajímavé řešení, jakými cestami posuzujete jeho potenciál?
Snažíme se do posuzování promítnout různé úhly pohledu. Zajímá nás, jak je technologie vyspělá, její sektor, možné segmenty trhu, byznys modely, jakou má konkurenci, metodologii vývoje a duševní vlastnictví. Je třeba rozumět nejenom řešení, ale také tomu, komu má být doručené. Také je třeba testovat a hrát si s řešením v laboratořích, jak jen to jde. V mnohých případech se řešení zdá naprosto perfektní na papíře, ale nefunguje tak přesvědčivě v konkrétním aplikačním scénáři.
Konica Minolta partnerem JIC StarCube
Co musí nové technologie splňovat, aby měla Konica Minolta zájem je koupit, případně navázat partnerství, jedná-li se o technologicky zaměřený startup?
Technologie by měla být v souladu s naší strategií a propojitelná s naším budoucím portfoliem. Měla by také nést jasnou přidanou hodnotu pro naše zákazníky. A měla by stát na silném obchodním a technickém týmu. Právě nedostatečně kvalitní lidé bývají nejčastějším faktorem, kvůli kterým ke spolupráci nakonec nedojde.
Co vy osobně vnímáte jako aktuálně nejvíc pozoruhodný a slibný technologický trend?
Z trendů propojitelných s Konica Minolta to jsou digitální pracoviště, chytrá a prediktivní komunikační rozhraní, 3D tisk, internet věcí nebo automatizace autonomních procesů. Nedávno jsem četl článek o startupu, který z legrace vytvořil tak zvanou CEO-app. A kupodivu si v managementu konkrétní obchodní aktivity pro organizaci vedla lépe než skutečný člověk. Z trendů mimo záběr Konicy Minolty jsou to pak smart cities a finanční technologie využívající block chain, ovšem mimo kryptoměny.
Inovační centrum Konica Minolta
Konica Minolta je zastoupena v 64 zemích celého světa. Zaměstnává celkem 35 600 zaměstnanců a její výrobky a služby můžete najít na 14 000 obchodních a servisních místech.
V minulém roce společnost v rámci své inovační strategie otevřela čtyři inovační centra. Součástí evropského inovačního centra se sídlem v Londýně jsou brněnské kanceláře, které se primárně zaměří na vývoj služeb v oblastech souvisejících se zpracováním dat, bezpečností IT systémů, fungováním virtuálních kanceláří a mobilními aplikacemi. Brněnské centrum zároveň bude rozvíjet spolupráci s místními partnery, start-upy, inovačními centry a univerzitami.
JIC StarCube
Nejstarší český startup akcelerátor JIC STARCUBE letos přijímá nápady z oblasti internetu věcí nebo kybernetické bezpečnosti. Týmy za 3 měsíce díky přístupu k unikátním prototypovacím zařízením a zkušeným expertům dopilují prototyp produktu či služby. Každý tým získá až 50 000 korun na vývoj, prototypování, testování nebo grafiku a daňové či právní konzultace. Mimobrněnské startupy můžou počítat s proplacením cestovného a nákladů na ubytování. Do vybraných projektů Jihomoravské inovační centrum investuje až 15 000 eur.
Za 5 let podpořil JIC STARCUBE přes 60 projektů, které získaly téměř 5 milionů dolarů soukromých investic. Akcelerátorem prošla také rychle rostoucí česká firma GINA nebo úspěšný zahraniční startup Braci.
Týmy se můžou hlásit do 31. července. Přihlášku najdou zde, další informaci o akcelerátoru na stránkách JIC STARCUBE.