Hlavní navigace

Nezničte si byznys kvůli kapce kávy

Zdroj: Redakce
Komerční sdělení
1. 11. 2016

Sdílet

Nabídka je
neplatná, obchod ztracený. A to vše mohla způsobit například jen jediná kapka
kávy, která slepení dokumentů zapříčinila. O možnostech moderního, bezchybného
skenování jsme hovořili s Jiřím Hráčkem, produktovým manažerem Konica Minolta
Business Solutions Czech.

Konica-Minolta bizhub C558 Jaký je nejčastější
požadavek firem v rámci digitalizace?

Požadavků, stejně jako řešení, je nesčetně. Základem všeho
ale musí vždy být především bezchybné skenování, tedy převod fyzického
dokumentu do elektronické editovatelné podoby. Pro zajištění bezpečného
skenování zejména velkých objemů dokumentů se firmy většinou přiklonily
k pořízení profesionální dokumentových skenerů. Ty jsou však finančně
nákladné a například pro menší společnosti představují významnou investici,
kterou si ne vždy mohou dovolit. Bezchybnost tedy musely ověřovat ručním
porovnáním fyzického originálu s elektronickou verzí.

Existuje i nějaká
třetí možnost jak bezchybnost skenování zajistit?

Ideálním řešením je právě spojení technologií dokumentových
skenerů s kancelářskými multifunkčními stroji. Dnes je již možné pořídit
dostupné kancelářské zařízení vybavené speciálním ultrazvukovým senzorem, který
ohlídá naskenování každého jednotlivého listu.

Jak tento senzor
funguje?

Ultrazvukový senzor detekuje
vzduchovou mezeru mezi dvěma (nebo více) listy, která vznikne při dvojitém
podání papíru. Skenování se zastaví, na displeji multifunkčního zařízení se
zobrazí náhled na poslední správně naskenovaný dokument a obsluha je vyzvána,
aby papíry oddělila od sebe a znovu vložila do podavače. Pak se úloha
doskenuje.

Pro jaké zákazníky je toto
řešení vhodné?   

Funkce senzorického skenování využijí nejvíce banky a
finanční instituce. Stejně tak může být prospěšná pro účely veřejné správy,
archivů a všude, kde často dochází ke skenování větších objemů dokumentů
s požadavkem na maximální přesnost. V praxi zabraňuje chybám
například při digitalizaci dokumentů, které prošly rukama zákazníků. Nejčastěji
jde o faktury či dodací listy, jež jsou zmačkané, zpřehýbané a podobně
poškozené. Hlídá také správné skenování nestandardních médií, jako jsou fólie
či křídový papír. Ty jsou charakteristické vyšší přilnavostí a mají tedy
tendenci se ve skenerovém podavači k sobě přilepit.

Na co by se měli
zákazníci při výběru zařízení s ultrazvukovým senzorem ještě zaměřit? 

Pokud se firma rozhodla pořídit si zařízení s funkcí
ultrazvukového snímání, lze předpokládat, že skenuje větší objemy dokumentů.
Při výběru by proto také měla dbát na dostatečnou rychlost skenování a podavač
s co největší kapacitou.