Co patří mezi nejvíce využívané možnosti?
Na webu můžete hledat zaměstnání přes pracovní portály či firemní weby vybraných firem, u nichž toužíte pracovat. Většina z nich tomu má totiž vyhrazenou stránku s názvem „Volná místa“. To samé platí o sociálních sítí vybraných zaměstnavatelů. Méně využívanými způsoby jsou komunitní weby a specializovaná diskuzní fóra. Ti technicky zdatnější si mohou založit vlastní stránky, na nichž nabídnou své znalosti, schopnosti a dovednosti.
Výhody hledání práce pomocí pracovních agregátorů
Pracovní portály HitPrace.cz a cz.jobimi.com spolupracují s většinou českých portálů nabízejících zaměstnání, stejně tak s pracovními agenturami a významnými zaměstnavateli. Díky tomu zde naleznete desítky tisíc aktuálních nabídek práce na jednom místě. Nemusíte se obávat, že byste se museli touto nepřebernou nabídkou prokousávat každý den, jestli se náhodou neobjeví pozice vám šitá přímo na míru. Zmiňované pracovní portály jsou jakýmsi rozcestníkem, jenž vás upozorní na adekvátní nabídku práce emailem. Žádná nabízená pracovní pozice vám tak neuteče. Navíc získáte před ostatními uchazeči výhodný náskok, čímž může započít vaše úspěšná kariéra.
Od dělnických profesí až po management
HitPrace.cz a cz.jobimi.com vám nabídnou tisíce pracovních nabídek ze všech oborů a různých koutů České republiky. Na své si tak přijdou všechny profese i lidé hledající alternativní pracovní úvazky. Kromě plného úvazku jsou tu úvazky zkrácené nebo brigády. Přivýdělek zde proto mají šanci najít též studenti, senioři a ženy na mateřské dovolené.
Podle čeho filtrovat?
Pozici lze na pracovním portálu nalézt různými způsoby. Tím, který se nejvíc nabízí, je filtrování dle nabízeného oboru. Abyste si nabídku výrazně zúžili a zobrazily se vám pouze relevantní pozice v blízkosti vašeho bydliště, zadejte navíc město, kraj nebo region. Použít můžete také vyhledávání pomocí fulltextu. To znamená, že do vyhledávacího okýnka zadáte název profese. Další možností je filtrování nabídek dle nejnovějšího datumu přidání inzerátu, abyste nemuseli neustále procházet již přečtené nabídky.
S čím se můžete setkat?
Může se stát, že některý inzerát naleznete ve stejném znění na pracovním portále několikrát. Mnozí zaměstnavatelé totiž inzerují nabízenou pozici přes několik pracovních agentur. Ty jsou také velmi častým prostředníkem mezi vámi a potenciálním zaměstnavatelem. Rovněž není neobvyklé, že se identitu skutečného zaměstnavatele hned nedozvíte. Tímto se firmy chrání před návalem vhodných i nevhodných uchazečů. Pracovní agentura provede předvýběr. Pokud projdete požadovanými kritérii, zaměstnavateli vás doporučí a až poté následuje pohovor ve vybrané společnosti.
Nepodceňte životopis
Životopis a motivační dopis jsou vaší prezentací, kterou byste neměli v žádném případě podcenit. Jsou totiž vstupní branou k pozvání na pohovor. Z toho důvodu dbejte jak na obsah, tak na formu. Zkušení personalisté věnují životopisu 5-20 vteřin, proto musí být maximálně přehledný, aby se v něm rychle zorientovali. Hned na první dobrou se musí dozvědět informace o vaší praxi, zkušenostech a dovednostech. Vyhněte se proto přílišnému rozepisování. Text strukturujte do odrážek a krátkých vět. Co se týče délky životopisu, neměla by přesáhnout dvě A4.