Společnost vyzvala uživatele ke změně hesel, to nicméně již nevyrve útočníkům z rukou ukradené údaje. Původní hlášení o necelých třech milionech zákazníků je navíc hodně skromné. Společnost později přiznala, že by mohlo být postiženo dokonce 38 milionů aktivních účtů. A co víc, Brian Krebs provedl zkoumání dat, která se objevila na síti. Jeho výzkum naznačuje, že se na internetu volně povaluje databáze s hesly k více než 150 milionům účtů.
Adobe tvrdí, že u postižených účtů nezaznamenalo žádnou podezřelou aktivitu. Následky internet pozoruje dodnes. Facebook začal některé uživatele upozorňovat, aby si změnili heslo. Vyzváni budete, pokud používáte stejný e‑mail a heslo k přihlášení jak k Facebooku, tak ke službám Adobe. Provozovatel sociální sítě ukradená data prochází také. Ten se běžně se snaží chránit uživatele také před problémy, které způsobí třetí strany.
V dnešní době je všechno propojené, takže taková činnost není zrovna divná nebo nežádoucí. Právě naopak. Schytala Adobe moc ran? Obratem dostala další. Podle expertů firma k šifrování dat použila jediný klíč. Když ho prolomíte, máte přístup ke všem uniklým údajům. To už je čistě lajdáckost Adobe. Samotné hacky serverů tak ojedinělé nejsou.
Potýkala se s nimi např. také Sony v souvislosti s online službou PlayStation Network. Paul Ducklin ze společnosti Sophos popsal, jak bylo snadné získat velkou část z ukradených šifrovaných hesel. Pouze data porovnal s jinými udatnými daty, eventuálně se podíval na nápovědu k heslu, uloženou ve vyrovnávací paměti účtu Adobe. Kromě Facebooku výzvy ke změně hesla posílají jiné služby, mj. Diapers.com a Soap.com.
Facebook některé uživatele vyzývá ke změně hesla | Foto: Krebs on Security
via Neowin