Samsungu se podařilo podle analytické společnosti Omdia prodat celkem 42 milionů televizorů, zatímco s odstupem druhé LG „jen“ 27 milionů. Obě korejské firmy drží téměř polovinu trhu. Samsung má 29,5 % a LG 18,5 %, co se týče důležitého ukazatele podílu na tržbách. Tabulka s prodanými kusy by jim přisoudila nižší čísla, ale pořadí na prvních místech by se nezměnilo.
Na třetím místě je Sony s 9,5% podílem na tržbách a až za ní TCL. Čínské TCL mělo být předloni podle některých statistik (zohledňující prodané kusy) dokonce těsně druhé před LG. Ve statistice společnosti Omdia se vůbec nevyskytují TP Vision či Panasonic, respektive zřejmě mají podíl pod 6 %.
Tip: OLED vs. QLED: jak jsou hlavní rozdíly mezi nejlepšími displeji televizorů?
Samsung je první od roku 2006, kdy uvedl své LCD televizory „Bordeaux“ a předběhl Sony. Tehdy dominovaly také další japonské značky, jako Hitachi, JVC či Sharp. Čínské značky jsou silné hlavně u levnějších modelů, zatímco ty tradičnější u těch dražších. Samsung je silný ve všech kategoriích. V prémiovém segmentu tvoří QLEDy Samsungu 44 % trhu. OLEDů od LG se prodalo 6,5 milionu kusů.
zdroj: businesskorea