Nechybí ani srdíčko, které se na sociálních sítích stalo synonymem pro lajk. Doposud mělo na dobré umístění doporučovaných článků vliv hlavně samotné kliknutí. Článek musel splňovat základní pravidla Seznamu a peníze z reklamy pak nešly provozovateli, ale přímo Seznamu. Ten tak přinesl větší návštěvnost, ale bez vlivu na zisk z inzerce.
Seznam teď bude články řadit i podle lajků a zapojení čtenářů do diskuze. Ty jsou zatím dostupné pouze na webu Proženy.cz (patří rovněž Seznamu), ale brzy se rozšíří i do dalších služeb.
„Novými diskuzemi i tlačítkem „Líbí se“ sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje. Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů,“ říká Matěj Hušek, ředitel divize Homepage a obsahových služeb.
Lajk můžete dát i bez toho, aniž byste článek vůbec otevřeli. Opětovným klepnutím lajk zase zrušíte. Tlačítko „Líbí se“ pak najdete i pod články magazínů Seznamu. Třetí typickou funkci „Sdílet“ Seznam nenabízí, logicky by ve svých službách neměl kam.
Seznam hodlá tyto funkce nabídnout i ostatním webům, které si tak budou moci oba prvky umístit do svých článků. Stejně jako to dnes lze s tlačítky Facebooku či Twitteru.
Zdroj: Seznam.cz