Seznam.cz bude konkurovat Facebooku. Spouští vlastní lajky a diskuze

11. 9. 2020

Sdílet

 Autor: Seznam
Seznam.cz se přibližuje sociálním sítím. Na své domovské stránce spustil lajkovací tlačítko a u článků diskuze. „Lajk“ můžete dát přímo na hlavní stránce příspěvkům v nekonečném sloupci, kam Seznam zařazuje články z jiných webů. Ty úspěšné se pak v doporučovacím algoritmu dostanou výše a uvidí je více čtenářů.

Nechybí ani srdíčko, které se na sociálních sítích stalo synonymem pro lajk. Doposud mělo na dobré umístění doporučovaných článků vliv hlavně samotné kliknutí. Článek musel splňovat základní pravidla Seznamu a peníze z reklamy pak nešly provozovateli, ale přímo Seznamu. Ten tak přinesl větší návštěvnost, ale bez vlivu na zisk z inzerce.

Seznam teď bude články řadit i podle lajků a zapojení čtenářů do diskuze. Ty jsou zatím dostupné pouze na webu Proženy.cz (patří rovněž Seznamu), ale brzy se rozšíří i do dalších služeb.

„Novými diskuzemi i tlačítkem „Líbí se“ sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje. Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů,“ říká Matěj Hušek, ředitel divize Homepage a obsahových služeb.

Seznam má diskuze
Seznam má diskuze
Seznam má lajky
Seznam má lajky

Lajk můžete dát i bez toho, aniž byste článek vůbec otevřeli. Opětovným klepnutím lajk zase zrušíte. Tlačítko „Líbí se“ pak najdete i pod články magazínů Seznamu. Třetí typickou funkci „Sdílet“ Seznam nenabízí, logicky by ve svých službách neměl kam.

bitcoin_skoleni

Seznam hodlá tyto funkce nabídnout i ostatním webům, které si tak budou moci oba prvky umístit do svých článků. Stejně jako to dnes lze s tlačítky Facebooku či Twitteru.

Zdroj: Seznam.cz

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.