Hlavní navigace

Apple ještě nemá Shazam jistý. Evropská komise obchod prošetřuje

24. 4. 2018

Sdílet

Zdroj: Redakce

Na konci minulého roku nás Apple překvapil, když oznámil, že chce za 400 milionů dolarů koupit Shazam. Nejpopulárnější služba pro rozpoznávání právě hrající hudby by logicky doplnila portfolio firmy, která hudbu prodává přes iTunes, půjčuje přes Apple Music a k tomu má po akvizici Beats i spoustu zvukových zařízení.

A exkluzivního propojení s ekosystémem Applu se právě bojí v Rakousku, Francii, Švédsku a dalších zemích, odkud Evropská komise v únoru získala podněty, aby transakci prověřila. Včera Komise oznámila, že odstartuje hloubkové vyšetřování.

Shazam odkazuje na hudební služby Shazam odkazuje na hudební služby

Způsob, jakým lidé poslouchají hudbu, se v posledních letech značně změnil. Více a více Evropanů využívá streamovací služby. Naše vyšetřování má zajistit, aby si fanoušci mohli nadále užívat atraktivní nabídky hudebního streamování a kvůli prodeji Shazamu neměli menší možnost volby,“ říká komisařka Margrethe Vestagerová.

Apple Music je s 40 miliony předplatiteli druhou největší hudební půjčovnou světa (po Spotify se 71 miliony platícími uživateli). Shazam je ve svém oboru jedničkou s více než 100 miliony aktivními uživateli. Je těsně provázaný s externími hudebními službami (Spotify, Deezer, Amazon, Apple Music, Google Music), na které odkazuje, když se mu podaří skladbu identifikovat. Uživatele to pak navede ke koupi písníčky nebo předplatného.

MMF24

Komise chce prověřit, jestli vliv Shazamu je opravdu tak velký, že by jeho exkluzivita na Apple Music mohla poškodit Spotify apod. Apple by navíc získal další cenná data o tom, co lidé nejvíce poslouchají, a lákat uživatele, aby používali výhradně jeho službu.

Že bylo zahájeno vyšetřování, ještě neznamená, že Komise akvizici zastaví. Na rozhodnutí má úřad čas do 4. září 2018.