Neautorizovaná výměna Touch ID znefunkční telefon
Kauzu rozdmýchal fotograf Antonio Olmos. který pro list The Guardian loni na podzim monitoroval uprchlickou krizi v Makedonii. Telefon mu vypadl a rozbil se. V zemi nebyl žádný obchod Applu, a tak opravu svěřil neautorizovanému servisu, který mu vyměnil displej i tlačítko.
iPhone fungoval, jak měl, až do doby, kdy Olmos upgradoval iPhone na iOS 9. Pak jej potkala chyba 53. V londýnském Apple Storu mu řekli, že s telefonem už nejde nic dělat. Podobných případů je několik, plní se jimi diskuzní fóra (včetně toho od Applu) i sociální sítě.
Mluvčí Applu řekla The Guardianu, že opravu tlačítka může provádět pouze autorizovaný servis. Pouze takový nainstaluje ověřenou komponentu a opět ji spáruje se zbytkem systému. Děje se tak proto, že Touch ID je klíčovým zabezpečovacím prvkem a Apple chrání uživatele před možnou instalací upravených či špiónských snímačů. Ty by mohly potají získat otisk a přístup do zařízení nebo k platební kartě.
To samozřejmě dává smysl, ale Apple o tom uživatele dopředu neinformoval. Ochranu nelze ručně vypnout. Přitom takhle extrémní řešení není nezbytné. Pokud systém pozná cizí komponentu, mohl pouze Touch ID deaktivovat. Telefon je stále zabezpečen PINem.