Přidat do Instagramu dočasné příspěvky byla trefa do černého. Je to skoro rok, kdy se Instagram Stories objevily a o jejich úspěchu jsme již hovořili v lednu. Po prvních zhruba pěti měsících si Stories našly 150 milionů uživatelů a uživatelek z celé jeho 600milionové základny. Už v dubnu se základna rozšířila na 700 milionů lidí měsíčně a Stories používalo 200 milionů lidí denně.
Což je víc, než kolik uživatelek a uživatelů celkem na svou stranu získal Snapchat. V prvním čtvrtletí se základně dále rozrůstala (166 milionů lidí používalo celý Snapchat denně), tato služba ovšem vykazuje mnohem pomalejší, byť setrvalý růst. Šéf Instagramu Kevin Systrom v červnu v rozhovoru pro Recode uznal, že kritika sociální sítě v otázce kopírování funkcí od Instagramu je férová, ale nejedná se podle něj o vykradení funkcí.
Podle něj Instagram adoptoval hlavní myšlenku, ale zpracov Jak uvádí TechCrunch, dnes Instagram Stories používá už 250 milionů lidí denně. Zatímco ve druhém čtvrtletí 2016 byl růst celého Snapchatu ještě solidní (17,2 % oproti přechozímu čtvrtletí), v letošním prvním čtvrtletí vykázal růst pouze 5 %. A v přechozím čtvrtletí šlo jen o 3 %. Akcie firmy letos setrvale klesají – v nejúspěšnější březnové dny byla cena akcie zhruba 27 dolarů, včera se propadla na méně než 13 dolarů. Instagramu se rovněž daří zlepšovat průměrnou denní využívanost, která se dostala na 32 minut u věkové skupiny do 25 let a na 24 minut u skupiny nad 25 let. Snapchat se drží rovněž nad 30 minutami u skupiny lidí do 25 let věku, ale méně oslovuje starší jedince – hovoříme o 20 minutách u lidí nad 25 let. https://vimeo.com/192220333 Paradoxně tak můžeme říct, že Snapchat ovlivnil stovky milionů lidí, ale velkou část z nich jen zprostředkovaně. Je otázka, jaká je jeho budoucnost. Mladým se stále může zamlouvat, že na Snapchatu nepotkají své rodiče, což je již na Instagramu pravděpodobnější. Celkově ale ubývají důvody, proč dát menší službě přednost. Mimochodem, jak jistě víte, Facebook se v záchvatu kopírování rozhodl přidat dočasné veřejné příspěvky také na svou hlavní sociální síť, dále do Mesengeru i WhatsAppu. Zatímco používanost funkce na Facebooku a Mesengeru klesá, úspěšná je na WhatsAppu, kde ji používá rovněž 250 milionů lidí denně, jak zjistil TechCrunch. (Celý WhatsApp pak denně použije miliarda lidí.)Dnešní realita