Sponzorované dlaždice ve Firefoxu končí. Mozilla hledá jiný způsob reklamy

7. 12. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Mozillu živí sponzorské dary a partnerství, kvůli nimž vkládá do svých prohlížečů cizí kód. Nejviditelnější je to u vyhledávačů integrovaných ve Firefoxu. S Googlem už sice dohodu nemá, nadaci ale živí Yahoo, čínské Baidu nebo ruský Yandex. Finančním partnerem je také Telefónica, která si do Firefoxu protlačila komunikátor Hello, nebo Pocket, jenž prohlížeč vybavil vlastní čtečkou článků.

Sponzorované dlaždice ve Firefoxu
Sponzorované dlaždice ve Firefoxu

Loni v únoru v Mozille začali zvažovat, jak ve Firefoxu nasadit další formu reklamy. Vzešly z toho sponzorované dlaždice, které byly vidět, když jste otevřeli nový panel. Zprvu byly pevně dané a Mozilla je nazývala jako Directory Tiles. Letos v květnu se z nich staly Suggested Tiles.

" frameborder="0" height="360" width="640">

Ty se zobrazují a mění podle toho, na kterých stránkách surfujete. Nebyl důvod mít jako dlaždici Facebook nebo Apple, když jejich produkty nepoužíváte. Ale ani se zvýšenou relevancí nejsou v Mozille spokojeni a reklamní dlaždice v následujících měsících úplně zruší.

 

Věříme, že reklamní ekosystém je třeba udělat lépe. Mozilla bude nadále hledat způsoby, jak nastolit rovnováhu reklamního ekosystému tak, aby byl užitečný pro všechny. Chceme takový systém, který bude respektovat soukromí uživatelů a který se zakládá na transparentnosti, volbě a kontrole,“ tvrdí Mozilla na svém blogu.

ICTS24

Tím naznačuje i důvod, proč stávající systém nevyhovoval. Mozilla stejně jako Google sleduje, co uživatel navštěvuje, a podle toho mu doporučuje obsah. U Googlu je toto chování považováno za narušení soukromí, protože analyzuje pohyb uživatele na webu. Mozilla dělala (a ještě dělá) prakticky totéž.

Zdroj: Mozilla (1, 2)