Ve zprávě o finančních výsledcích za první čtvrtletí roku 2019 Spotify potvrdilo pozici lídra na trhu se streamováním hudby. Celkově ho k poslechu hudby každý měsíc použije 217 milionů lidí, tj. 26% meziroční růst. Většina poslouchá bezplatně směnou za reklamu, i abonentská základna však roste. V prvním čtvrtletí konkrétně na 100 milionů lidí, což představuje 32% meziroční nárůst. Výsledky odpovídají projekcím, případně je mírně překonávají.
Příjmy meziročně vyrostly o 33 % a činily 1,5 miliardy eur. Stále je však vidět velký nepoměr mezi reklamou a placeným tarifem. Reklama Spotify do kasy přisype minimálně, „jen“ 126 milionů v prvním čtvrtletí (24% meziroční růst, jenž zaostal za očekáváním). Příjmy z placeného tarifu se přitom zvedly o 34 % na 1,39 mld. eur. Průměrně na jednom člověku Spotify v prvním čtvrtletí vydělalo 4,7 eura, tj. velice mírné snížení v meziročním srovnání.
K tématu: Spotify je profitabilní, Amazon Music prý nejrychleji poroste
Provozovatel hudební služby doufá, že na reklamě časem vydělá více díky podcastům. I když příjmy rostou, zvedají se též náklady, specificky na 420 milionů. Výsledkem je provozní ztráta za první čtvrtletí, jež činí 47 milionů eur. Je to lepší než predikovaný výsledek, Spotify nicméně očekává, že zůstane celý rok ve ztrátě mezi 180 až 340 miliony eur.
Od konce února operuje Spotify i v Indii, což je obrovský trh. Během týdne si ho zde předplatil milion lidí. Dosud počet místních předplatitelů a předplatitelek překročil dva miliony.