Ani největší uživatelská základna nestačí k tomu, aby si na sebe služba vydělala. Loňské tržby sice meziročně stouply téměř dvojnásobně na 1,9 miliardy eur, provozní ztráta však činila 185 milionů.
Služba | Předplatitelů |
Spotify | 30 milionů (červen 2016) |
Apple Music | 15 milionů (červen 2016) |
Deezer | 6 milionů (červen 2016) |
Napster/Rhapsody | 3,5 milionu (prosinec 2015) |
Tidal | 3 miliony (březen 2016) |
Google ani Microsoft mimochodem nezveřejňují, kolik předplatitelů mají jejich hudební služby, ale ostatní významné půjčovny jich mají dohromady méně než Spotify. Dvojkou je s přehledem Apple s 15 miliony předplatiteli. Deezer se už rok a půl drží na 6 milionech. Okolo 3 milionů platících najdeme na Tidalu, o něco více čítá Napster, který by se letos chtěl výrazněji rozšířit i do zbytku Evropy (tedy i k nám).
Na větším rozšíření pracuje i nováček SoundCloud Go, který je zatím dostupný jen v USA, Británii, Irsku a Francii. Dostupnost ale nemusí znamenat úspěch. Dvě velké globální služby – Rdio a Rara – loni zanikly. A abychom to měli komplet, český a slovenský MusicJet chystá restart.
Zdroj: The Telegraph