Návrat k hudebnímu normálu. Spotify používá 299 mil. lidí, ale stále prodělává

31. 7. 2020

Sdílet

Všeobecně známým faktem je, že Spotify platí za největší specializovanou hudební streamovací službu – a stále utěšeně roste. Čerstvě zveřejněné výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku načrtávají poměrně pozitivní výhled: službu měsíčně aktivně používá 299 milionů lidí. Meziročně se jedná o 29% růst, dařilo se zejména v severní Americe nebo Indii.

Koronavirus covid-19 nicméně růst zpomalil v rozvojových trzích, kde Spotify očekávalo lepší výsledky. Začátkem čtvrtletí docházelo k zaznamenatelnému selhání plateb za předplatné, během června se ale situace opět zlepšila. Provozovatel tak očekává, že naplní původní předpokládaný roční růst. Stav na konci června byl takový, že se už úrovně poslechovosti ovlivnění jarní krizí navrátily k běžnému stavu (až na výjimky).

Ale pojďme zpátky k číslům. Z výše uvedených téměř tří se milionů lidí si Spotify předplácí 138 milionů lidí, což představuje 27% meziroční zlepšení. Za ním prý výrazně stojí rodinná předplatná. Je dobré dodat, že Spotify podniklo největší pololetní kampaň a lidé hojně využívají nabídky prvních tří měsíců zdarma. Současně se dařilo lákat zpět ty, kteří s předplácením dříve skončili.

Tip: Spotify do Česka přináší výhodnější párové předplatné

bitcoin školení listopad 24

Zajímá vás, zda už Spotify vydělává? Zatím pořád končí v provozní ztrátě. Ve druhém čtvrtletí šlo o 167 milionů eur, přestože celkové příjmy meziročně vzrostly o 13 % na 1,9 mld. eur. Příjmy z reklamy činily pouze 131 mil. eur, a podruhé za sebou poklesly (tentokrát o 21 % meziročně). Spotify poskytované zdarma a dotované reklamou přitom používá 161 milionů lidí. Příjmy se zvedly naopak z placených tarifů, jak z uvedeného vyplývá. V roce 2019 za streamování hudby platilo 358 milionů lidí.

Zdroje: tisková zpráva via Spotify Investors