Největší hudební půjčovna světa opět vyrostla. Loni v září Spotify oznámilo, že má již 40 milionů předplatitelů. Včera jich napočítalo už 50 milionů. Růst se přitom zrychluje. Prvních 10 milionů Spotify sbíralo čtyři roky. Další 10 už jen 13 měsíců, pak 9, 6 a teď už jen 5 měsíců.
Švédské službě se daří, přestože ji stále roste nová konkurence. Ta ale ani v souhrnu není tak velká. Nejúspěšnější globální alternativou je Apple Music s 20 miliony platícími posluchači. Deezer jich eviduje 6 milionů, Napster/Rhapsody 3,5 milionu a Tidal pak 3 miliony. Google, Microsoft nebo Amazon počty neuvádějí.
https://twitter.com/RichBTIG/status/837417646622720001
Celkový počet aktivních uživatelů přesahuje 100 milionů. Spotify dovoluje poslech rádií zdarma (s reklamou) na mobilech; v případě počítačů a tabletů pak celých alb a všech písniček. V katalogu služby je přes 30 milionů skladeb, které si uživatelé roztřídili do více než dvou miliard playlistů. Spotify aktuálně působí na 60 trzích.
Služba zřejmě chystá i kvalitativní růst. Jak si všiml magazín The Verge, vybraní uživatelé jsou zapojení do betatestu Spotify Hi-Fi. Za pěti- či desetidolarový příplatek by posluchači dostal přístup k bezztrátově komprimovaným skladbám (zřejmě FLAC). Standardně využívá ztrátový formát Ogg Vorbis ve třech kvalitách: 96 kb/s, 160 kb/s a 320 kb/s (jen pro platící).