Na finální verzi se toho zdá se příliš nezměnilo od chvíle, kdy jsme o ovladači naposledy informovali. Mezi hlavními ovládacími prvky zůstávají dvě kruhové dotykové plochy, jejichž cílem je nahradit ovládání myší, jaké hry pro PC očekávají (měly by jinak reagovat i na kliknutí). Doplňuje je ale analogový joystick, který v úplně první verzi chyběl, a křížová tlačítka v centrální části. Z druhé strany ovladače jsou také dva páry velkých tlačítek ovladatelných ukazovákem a prostředníčkem obou rukou. Horní z nich by měla být analogově-digitální.
GDC 2015: Ovladač Steam Controller (Zdroj: Engadget)
Jak celá věc nyní vypadá, si můžete prohlédnout na fotografiích, která při osobním „ošahávání“ ovladače pořídil web Engadget (celou galerii si můžete prohlédnout zde). Zařízení v době ukrývá dvě standardní baterie typu AA a připojení k PC (respektive k Steam Machine) bude bezdrátové. Jak dlouhé fungování lze s typickými akumulátory čekat, bohužel zatím nevíme. Ovladač jinak bude umožňovat přes platformu Steam vytváření vlastních profilů stanovujících ovládání pro různé hry, a ty pak také bude možno sdílet. To by mělo usnadnit konfigurování pro hry, které s tímto adaptérem nebudou explicitně počítat – jednoduše si stáhnete profil někoho, kdo se už s nastavením popral.
V listopadu za patnáct set
Koupit si tuto legraci budete moci spolu s nějakou konzolí Steam Machine – k většině (pokud ne všem) by měl být přibalen. Kromě této cesty přes OEM partnery ale bude naštěstí možné si jej pořídit i samostatně, přímo od Valve. Firma už pro něj dokonce má položku v katalogu. Touto cestou bude Steam Controller stát přesně 50 USD, což při dnešním kurzu s DPH vyjde na nějakých 1500 CZK. Datum dostupnosti je už oficiálně stanoveno na listopad letošního roku, jak se můžete přesvědčit i na Steamu. Gaučové hraní pod taktovkou Valve tak bude hotové akorát včas pro vánoční nákupy.
Zdroje: Valve, Engadget, PC Perspective