Steam chystá malou revoluci. Lokální multiplayer půjde hrát online (aktualizováno)

22. 10. 2019

Sdílet

Aktualizováno 22. října 2019

Novou funkci Remote Play Together si už hráči mohou vyzkoušet, nejdříve ale musí klientský program Steamu přepnout do betaverze. Děje se tak skrz menu Steam | Nastavení | Účet a položku Účast na beta verzích. Steam následně stáhne potřebnou aktualizaci.

Lokální multiplayerové hry půjdou hrát přes internet tak, že host v chatové okně pozde přátele k hraní přes tlačítko Pozvat ke vzdálenému hraní. Ostatní nemusí hru vlastnit (streamuje se od hosta), díky čemuž ani nepotřebují výkonný počítač či platformu, pro kterou byla hra určena. Tituly pouze pro Windows tak poběží i na macOS či Linuxu.

Remote Play Together na Steamu Remote Play Together na Steamu

Původní článek z 10. října 2019

Největší PC obchod s hrami chystá na říjen velkou novinku. Jmenuje se Remote Play Together a umožní hrát lokální multiplayer přes internet. Pokud nějaká hra klasický „online mulťák“ nemá, ale nabízí soupeření či spolupráci na jednom počítači (klidně i ve split screenu), díky nové funkci už kamarádi nebudou muset fyzicky sedět u jedné obrazovky.

Přes internet spolu budou moci lokální multiplayer hrát až čtyři uživatelé. Hru přitom musí vlastnit pouze host, ostatní se připojí do jeho streamu. Steam slibuje nízkou latenci a rozlišení 1080p60, pro které bude třeba připojení o rychlosti 10–30 Mb/s. Součásti streamu samozřejmě bude i hlasový chat. Každý z hráčů bude moci použít vlastní ovladač, host ale bude moci povotit či zablokovat tlačítka na sdílených virtuálních klávesnicích a myších.

ICTS24

Steam Remote Play Together Steam Remote Play Together (foto: Unity)

Steam chce novinku spustit v rámci v betaverze již 21. října. To se snad dozvíme více informací. Kupříkladu to, jestli se bude hra streamovat i v případě, že ji ostatní mají také koupenou. Co všechno budou muset pro podporu Remote Play Together udělat tvůrci her. A jestli budou moci hráči opravdu plně používat své klávesnice a myši.

Zdroj: Alden Kroll, Unity via Ars Technica