TCL míří do high-endu s Alexanderem Hemalou a vyrábí raději mimo Čínu

19. 11. 2019

Sdílet

TCL je již druhým největším výrobcem televizorů na světě s tržním podílem 14,3 %, což znamená 15,5 milionu kusů prodaných za první polovinu roku 2019. Těch pod značkou TCL jsou zhruba dvě třetiny, zbytek tvoří například televizory značky Thomson, která také patří pod TCL. Jde o téměř pětinový nárůst prodejů, přičemž ve Spojených státech se firma prý dostala na první místo. Celosvětově je největším výrobcem s velkým náskokem stále Samsung, třetí je LG (podle toho jak se to počítá). TCL se specializuje na levnější segment, který ale zřejmě přenechá Thomsonu a připravuje i uvedení 8K QLED televizoru X11. Aktuálně stojí nejvýše řada X, respektive modely X10 Mini LED a X81. Ty přinesou technologii QLED, kterou doposud nabízel pouze Samsung (a pod názvem ULED ještě HiSense). Ostatní značky se orientují spíše na OLED, který ale také klesá na ceně. Na kampani se podílí i zřejmě nejznámější hlasatel Československé televize Alexander Hemala. Nutno přiznat, že docela vtipně.

Podívejte se na všechna videa:

bitcoin_skoleni

Nový X10 Mini LED (64 990 Kč za 65" úhlopříčku) má podsvícení pomocí rekordních 15 tisíc diod v 768 zónách, což by mělo zajišťovat lepší kontrast. Zvuk v podobě sounbaru Onkyo (další značka patřící již pod TCL) pak nabídne i Dolby Atmos. X81 pak má QLED obrazovku, ale již s menším standardním počtem podsvětlovacích diod. Na český trh TCL nyní přivezlo ještě model EC78. Jejich představení proběhlo v září na berlínské Ifě.

TCL vyrábí přibližně polovinu produkce mimo Čínu (Polsko, Mexiko, Indie, Vietnam), čímž se chce vyhnout rizikům kvůli obchodní válce. Na českém trhu se chce více etablovat také tím, že se od roku 2020 stává partnerem národního fotbalového týmu.

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.