„Loni v létě jsme avizovali plánovaný růst tržeb a provozní zisk těsně pod jednou miliardou. Spolu s tím pak výrazné investice do produktových a technologických novinek. Tento trend bude pokračovat i nadále. Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra, Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní výsledek hospodaření nad 900 milionů korun,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.
Nejvíce rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, systém Sklik se na celkových tržbách podílí 30 %. Bannerová display reklama (na Novinky.cz, Super.cz apod.) tvoří 25 % tržeb, inzertní servery (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.) dalších 25 % a zbylých 20 % má na svědomí katalog Firmy.cz. Příjmy z mobilní reklamy a videa loni překonaly 40 milionů korun.
Firma dále sdělila, že během června uvede novou behaviorální reklamu, díky které si budou moci inzerenti lépe vybrat cílové publikum. Stále chystá novinky ve služby Mapy.cz a pracuje také na dalších zatím neupřesněných službách.
K 1. říjnu 2013 navíc dojde k fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. Ta sice 100% patří Seznamu, ale je dosud vedená jako samostatná firma. Na podzim se stane plně součástí Seznamu. „Tato operace nám významně zjednoduší vnitrofiremní administrativu. Vzájemná fakturace obou firem v situaci, kdy jsme největším odběratelem společnosti Mapy.cz, s.r.o., přestala dávat smysl,“ dodává k tomu Michal Feix, výkonný ředitel Seznam.cz.
Zdroj: Seznam