Pokud jste četli tuto novinku, asi si pamatujete, že na GTC 2014 ukazovala Nvidia prototyp Shieldu 2 (pokud se tak bude nová generace této konzole nazývat), založený na čipu Tegra K1. Údajné parametry připravovaného zařízení se nyní objevily na internetu – přesněji řečeno, v databázi benchmarku AnTuTu. Nový Shield by podle nich měl nabídnout mimo jiné obrazovku s vyšším rozlišením a větší RAM.
Procesor Tegra K1 má prý v prototypu dosahovat maximální frekvence CPU až 2,52 GHz, zřejmě to bude při aktivním turbu. Při odhalení Tegry K1 Nvidia uváděla takt jen 2,3 GHz; zda je v prototypu čip toliko přetaktovaný či zda má skutečně frekvenci vyšší, netušíme. AnTuTu ukazuje, že CPU má čtyři jádra, takže musí jít o 32bitovou variantu Tegry K1 s jádry Cortex-A15, nikoliv o 64bitovou verzi založenou na projektu Denver. Čipy s architekturou Denver mají totiž být dvoujádrové. Parametry grafiky (povšimněte si mimochodem chyb v názvu) součástí údajů nejsou, podle Nvidie ale Tegra K1 nese 192 stream procesorů architektury Kepler.
Údajné parametry konzole Nvidia Shield 2 podle AnTuTu
Druhý zásadní upgrade dostane Shield 2 (jsou-li údaje pravdivé) co do velikosti operační paměti. Ta se údajně zvětší z 2 na 4 GB, což by mohlo otevřít prostor pro náročnější hry. Úložiště ale zůstalo stejně velké, s kapacitou 16 GB. Prototyp by měl běžet na Androidu 4.4.2, nicméně do uvedení může zejména v tomto ohledu dojít ke změně.
Zatímco původní Shield měl 5" LCD o rozlišení 1280 × 720 bodů, prototyp Shieldu 2 má údajně panel relativně atypického poměru stran s rozlišením 1440 × 810 bodů. Úhlopříčka ani jiné fyzické detaily známá není. Prototyp má dle AnTuTu také základní webkameru (0,3 megapixelu, asi s rozlišením 640 × 480 bodů). Proč je zahrnuta, je otázka. Možná pro uživatele, kteří touží své hraní streamovat na internet pokud možno i se svým autentickým kukučem.
Konzole Shield první generace. Uvidíme, zda se alespoň dvojka podívá i k nám do Evropy
Kardinální otázka nad tímto únikem informací je pochopitelně, zda jde o pravdivá data. I za předpokladu, že si je někdo prostě nevycucal z prstu, jak se říká, však finální konzole nemusí mít stejné parametry. Z ekonomických či jiných důvodů se mohou specifikace změnit (lowendová webkamera v prototypu by například mohla dostat důstojnější náhradu). Tento konkrétní kus navíc ani nemusel být blízký tomu, s čím Nvidia nakonec přijde. Inženýři totiž klidně mohou pracovat na více odlišných návrzích současně.