V souborech obsažených v aktuální verzi klienta Steam se totiž objevil obrázek, na němž je schematická podoba ovladače Steam Controller, a to v nové revizi. Původní návrh gamepadu, jehož cílem je umožnit hraní her počítajících s ovládáním myší, měl dvojici dotykových ploch, poněkud atypicky umístěná tlačítka X/Y/A/B a také dotykovou obrazovku. Od té později Valve ustoupilo a naopak přidalo na ovladač analogový joystick; také tlačítka byla přeskupena do křížového uspořádání.
Schéma ovladače Steam Controller (Prosinec 2014). Všimněte si osového kříže na levé dotykové ploše
Nejnovější obrázek, který vidíte výše, tyto změny zachovává a snad i tvar by už mohl zůstat stejný (předchozí obrázky byly mírně z úhlu, takže srovnání není stoprocentní). Na schématu je ale vidět jedna novinka. Na levé dotykové ploše se objevilo cosi jako osový kříž. Jakou funkci tato změna má, se zatím můžeme maximálně hádat. Mohlo by jít toliko o vizuální pomůcku, nebo je povrch této plochy upraven, aby hráč mohl po hmatu poznat správný směr. Taková hmatová odezva by mohla usnadnit ovládání pohybu na dotykové plošce.
Steam Controller v loni odhalené původní podobě
Možná ještě zajímavější informací, než je nová podoba ovladače, je vůbec to, že se obrázek ve Steamu objevil. To totiž může naznačovat, že se tento zajímavý gamepad po průtazích konečně chystá na trh a Valve už pro něj chystá příslušnou podporu ve Steamu.
Odklad konzolí Steam Machine kvůli nedostupnosti ovladače asi nepotěšil ani hráče, ani firmy, které už na loňském CES ukazovaly své modely (část jich od té doby šla na trh jako běžná herní PC). Teď nám to možná Valve konečně vynahradí. Firma údajně chystá bohatý program pro GDC 2015 v březnu (marci), tak bychom se mohly dočkat i nějakých prezentací platformy Steam Machines, pokud nedojde rovnou k jejich uvedení na trh.