- Nebude ve vyhledávacích službách využívat cizích dat konkurenčních služeb, aby vypadala jako jeho. Dosud například vytahoval uživatelské recenze restaurací nebo hotelů ze služeb jako Yelp.
- V reklamním systému AdWords nabídne export kampaní, aby šly použít v ostatních platformách (Bing Ads, Sklik, AdFox atp.), což usnadní práci marketérům.
- Navíc se zavázal, že bude poskytovat patenty Motoroly za nediskriminujících podmínek ostatním konkurentům.
Naproti tomu FTC vynesla verdikt, že Google nemanipuluje výsledky, aby zvýhodňoval vlastní služby. Google se bránil tím, že na první místa ve výsledcích umisťuje ty nejlepší odkazy, ne jen vlastní. A to mu prošlo. Komise navíc tvrdí, že zavedením univerzálního vyhledávače (nebo spíš odpovídače) může dojít k poškození konkurentů, ale to lze odůvodnit tím, že se jedná o inovativní produkt, který vylepšuje uživatelský zážitek. Pod tím si představte, že vám Google rovnou odpoví, jaké bude počasí, aniž byste museli kliknout na odkaz vedoucí na meteorologický portál.
Kvůli stejným bodům prověřuje možné monopolní chování také Evropská komise. Její verdikt se rovněž blíží a lze předpokládat, že bude stejný jako ten od FTC.
Zdroj: FTC