AMD na svou stranu získalo firmy Novatek, MStar a Realtek. Ty mají pro výrobce LCD nabídnout elektroniky s podporou FreeSync ještě do konce letošního roku. Čipy budou umět rozšíření Adaptive-Sync (které VESA nedávno začlenila do standardu DisplayPort), na němž FreeSync stojí. Díky tomu, že vychází z průmyslového standardu, by Adaptive-Sync/FreeSync snad mělo mezi výrobci LCD naleznout relativně širokou podporu. Že je FreeSync „otevřenou“ a volně dostupnou technologií opřenou o běžné standardy, označili za výhodu také zástupci uvedených tří firem.
AMD FreeSync na předváděčce (SweClockers)
Elektroniky kompatibilní s FreeSync budou logicky pracovat s rozhraním DisplayPort (vstupy DVI či HDMI u nich budou kvůli kompatibilitě zachovány, FreeSync přes ně ale asi nepojede). Podle tiskové zprávy počítají s rozlišeními od 1920 × 1080 bodů, přes QHD (2560 × 1440 bodů) po 4K/UHD a maximálními obnovovacími frekvencemi až 144 Hz. U 4K má být maximem jen 60 snímků za vteřinu, což zřejmě znamená použití DisplayPortu 1.2a (DisplayPort 1.3, připravený na vyšší frekvence i u 4K, je asi ještě příliš čerstvý). To ovšem nemusí příliš vadit, neboť smyslem FreeSync, je aby obnovovací frekvence byla dynamická, a pro plynulý obraz tedy nebude provoz na 120 či 144 Hz kritický.
Monitory založené na těchto ovládacích čipech a podporující FreeSync se mají objevit na trhu v prvním čtvrtletí příštího roku. Již z dřívejška máme informace, že s produkcí monitorů podporujících tuto technologii počítá Iiyama, AOC, Philips a Asus, nicméně výběr zúčastněných značek snad bude nakonec větší.
Technologie bude fungovat s Radeony založenými na architektuře GCN, ovšem zdá se, že jen těch s novější revizí, což je případ čipů Hawaii (R9 290/290X), Tonga (R9 285/285X) a také GPU Bonaire (Radeon HD 7790, R7 260/260X). AMD dříve pro technologická dema FreeSync používala APU, a dynamickou změnu obnovovací frekvence tedy umí i APU Kaveri, Mullins, Beema, Temash a Kabini. Zbylá GPU architektury GCN budou FreeSync z technických důvodů podporovat jen částečně. Technologii bude možné využít při přehrávání videa nebo pro snížení spotřeby na notebooku, ovšem už ne pro dynamickou změnu frekvence při hraní.
Zdroj: AMD