WhatsApp má 2 miliardy uživatelů. Pod Facebookem vyrostl čtyřnásobně

13. 2. 2020

Sdílet

 Autor: logo: Facebook / koláž: Petr Urban / Cnews

Po samotné sociální síti je WhatsApp druhou službou Facebooku, kterou každý měsíc používají více než dvě miliardy lidí. Když ji firma začátkem roku 2014 kupovala za 16 miliard dolarů, uživatelská základna měla 450 milionů aktivních účtů. Za dva roky tento počet zdvojnásobila na jednu miliardu, další čtyři roky trvalo, než se počet opět zdvojnásobil.

Díky čemu WhatsApp tolik vyrostl? Faktorů nejspíš bude víc. Služba se pod Facebookem rychle rozvíjela, z pouhého textového kecálka se stala platformou, která umožňuje také telefonovat. Hlasem i obrazem, s jednotlivci i ve skupinách. Zavedla zabezpečený chat díky end-to-end šifrování. Stále si zachovává relativní nezávislost na Facebooku. Dostupná byla na všech myslitelných systémech (dnes už to neplatí) a hlavně se zbavila dolarového ročního poplatku.

TIP: Nezastavitelný Facebook má již 2,5 miliardy uživatelů

Ona „bezplatnost“ je ovšem problém, který se Facebook stále snaží vyřešit, služba zatím nemá soběstačný obchodní model. Pravidelné příjmy zatím tvoří jen poplatky placené velkými podniky, které WhatsApp používají pro komunikaci s klienty. Firma však nadále zvažuje, jak do WhatsAppu nasadit reklamu, aby vydělávala i na běžných uživatelích. Loni na jaře oznámila tzv. Stories Ads, které měly být nasazeny v letošnímu roce. Podle zdrojů WSJ ale nakonec od plánu ustoupila, zřejmě kvůli hlasité kritice.

ICTS24

TIP: Zuckerberg slibuje reformu sociálních sítí. Chce více soukromí a šifrování

Zdroj: Facebook