Zájem o Apple Watch klesá, denně se prodá jen 5 tisíc kusů

9. 7. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Apple své chytré hodinky uvedl do prodeje v polovině dubna a na začátku prázdnin se chlubil bezmála třemi miliony prodaných Apple Watch. Více než polovina zákazníků si přitom své chytré hodinky s nakousnutým jablkem předobjednala ještě před spuštěním prodeje, kvůli omezeným kapacitám se ale dočkali až postupně během dubna. Podle analýzy Slice Intelligence ale zájem o jablečné chytré hodinky dramaticky klesá.

Při začátku prodeje se denně prodalo zhruba 200 tisíc Apple Watch, na začátku května už to byla ale jen desetina a zájem podle křivky dále klesá. Řečí čísel jde o více než 90% pokles a bohužel pro akcionáře Applu nejsou vyhlídky na první polovinu prázdnin příliš povzbudivé. Většinu prodaných chytrých hodinek tvořily nejlevnější modely Apple Watch Sport, které začínají na 349 amerických dolarech (v přepočtu cca 8 500 korun).

Zájem o Apple Watch klesá | Zdroj: Slice Intelligence

Applu pravděpodobně zatím příliš nevychází sázka na náročné zákazníky a nejdražších Apple Watch Edition, jež začínají na deseti tisících dolarech (zhruba čtvrt milionu korun), si zatím pořídilo ve Spojených státech méně než dva tisíce zájemců. I při klesajících prodejích a denním odbytu pět tisíc Apple Watch jsou čísla podle Slice Intelligence hluboko za očekáváním. Bohužel však schází čísla standardních Apple Watch s cenou začínající na 549 amerických dolarech (zhruba 13 500 korun).

Zájem o Apple Watch klesá | Zdroj: Slice Intelligence

Na podobné strmé klesání žádanosti nejsme u Applu příliš zvyklí a těžko usuzovat, jestli se to promítne i do nadcházející verze respektive do termínu, kdy bychom se nástupce mohli dočkat. Původní termín v první polovině příštího roku totiž nyní vypadá jako příliš pozdě.

ICTS24

 

Zdroj: Zdnet, Phone Arena