Nejde tak docela o úplně nový benchmark, nýbrž o aktualizaci již delší dobu dostupného 3DMarku Fire Strike. Ten dosud nabízel režimy 1920 × 1080 bodů a 2560 × 1440 bodů (označený Extreme). Nyní k nim přibývá ještě nastavení Ultra, které vykresluje s rozlišením 3840 × 2160 bodů. K otestování není nicméně nutno mít odpovídající monitor, obraz se na méně luxusních obrazovkách ve finální fázi přeškáluje do nativního rozlišení. Fire Strike Ultra je zatím nejnáročnějším benchmarkem z dílny Futuremarku; uživatelům má podle firmy dát odpověď na otázku, zda je jejich herní sestava dostatečně „nabušená“ na to, aby hraní v rozlišení 4K zvládla.
Ohnivá potvora, vykreslovaná ve scéně 3DMark Fire Strike
Bez 3 GB paměti se 3840 × 2160 nekoná
Nastavení Ultra značně zvyšuje zátěž, kterou musí GPU s každým snímkem zpracovat – v tabulce můžete vidět, jak roste počet objektů (pixelů, vertexů, trojúhelníků) ve scéně. Komplexita vykreslování se podepsala na spotřebě grafické paměti, které jsou pro spuštění Fire Striku v režimu Ultra vyžadovány 3 GB. To je požadavek docela zásadní, protože mnohé populární grafiky s 256bitovou sběrnicí (včetně třeba GeForce s čipy GK104) mají standardně kapacitu jen 2 GB, i když 4GB varianty lze sehnat. Vyhoví naopak Radeony HD 7950/7970 či R9 280/280X a R9 290/290X, nebo v táboře Nvidie GeForce GTX 780/780 Ti, GTX 970/GTX 980 a samozřejmě i různé modely GTX Titan.
Množství objektů ve scéně v různých režimech 3DMarku Fire Strike
3DMark Fire Strike Ultra ovšem asi nebude možné volně vyzkoušet bez placení, alespoň prozatím. Podle Futuremarku je tento test dostupný jen v edicích Advanced a Professional, které jsou obě zpoplatněné (3DMark Advanced Edition stojí 25 USD). Vyloženě nezávazné hraní s 4K se tedy zatím nekoná, i když je možné, že časem se i verze Ultra dostane do základní bezplatné verze.
Zdroje: VideoCardz, Futuremark