Acer je první na trhu

30. 10. 2008

Sdílet

 Autor: Redakce

Společnost Acer pokračuje ve svém úspěšném tažení a udržuje si vedoucí postavení v odvětví osobních počítačů díky vynikajícím výsledkům, jichž dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2008. Podle celosvětových údajů, které zveřejnila analytická firma IDC, prodala společnost Acer na trhu EMEA celkově největší počet osobních počítačů (stolních osobních počítačů, mobilních osobních počítačů a serverů X-86) a tím se úplně poprvé dostala na první místo.

Podíl společnosti Acer na prodejích v oblasti EMEA dosahuje 21,3 %, zatímco podíl HP činí 18,7 %. Podle údajů IDC překročily celkové dodávky osobních počítačů ve 3. čtvrtletí 2008 na trhu EMEA 27,8 mil. kusů, což představuje 27% meziroční nárůst. Předběžné údaje společnosti IDC dokládají jedinečný úspěch, jehož dosáhla společnost Acer s meziročním nárůstem 90,2 % na trhu EMEA.

Na zvýšení prodejů osobních počítačů v oblasti EMEA se výrazně podílela velká poptávka po noteboocích. Do změny v pořadí prvních pěti největších prodejců zasáhlo také zavedení nové řady mobilních internetových zařízení (netbooků). Význam, který společnost Acer přikládá mobilním výrobkům a mobilitě, jí umožnil ihned reagovat v segmentu MID uvedením počítače Aspire One na trh, což se projevilo výrazným nárůstem prodejů v oblasti EMEA. Ze zprávy IDC dále vyplývá, že bude velmi obtížné dosáhnout stejné či ještě větší tržní expanze než společnost Acer, jíž k tomuto úspěchu pomohl její žádaný netbook. IDC nakonec potvrzuje, že Acer trvale zvyšuje svůj podíl na prodeji stolních počítačů.

bitcoin_skoleni

"Růst celkových prodejů osobních počítačů je vyvolán poptávkou konečných uživatelů po mobilních výrobcích a mobilita byla vždy středem zájmu společnosti Acer," prohlásil Gianfranco Lanci, výkonný ředitel a president společnosti Acer Inc. "Na výsledcích, jichž jsme dosáhli, se podílel i široký sortiment všech značek skupiny Acer, které nabízíme v oblasti EMEA - Acer, Packard Bell a eMachines. To jen potvrzuje, že pevný základ pro další růst vytvořily nejen naše investice do výzkumu, vývoje a marketingu, ale také strategie více značek, která představuje taktický tah z hlediska našich obchodních aktivit a umístění na trhu. Tento úspěch dokazuje, že se to podařilo. Jednotlivé společnosti spojují své jedinečné zkušenosti a schopnosti, aby nabídly zákazníkům široký výběr výrobků, v němž najdou přesně taková řešení, jaká splní jejich specifické osobní potřeby, a které nám současně umožňují lépe se vyrovnat s obtížemi, jež mohou přijít. Exponenciální růst, který jsme zaznamenali, je výsledkem spojení lepší znalosti značek, důsledného využívání obchodního modelu založeného na odbytu prostřednictvím prodejních kanálů a uplatnění nových technologií ve všech našich výrobcích."

"Loňský rok byl pro nás velmi významný. Zvládli jsme zásadní vnitropodnikové změny, které dodaly novou sílu společnosti jako celku," vysvětlil Walter Deppeler, Senior Corporate Vice President skupiny Acer. "Výsledky dosažené v Evropě, Africe a na Středním východě jsou výmluvné: Jsme na prvním místě v 10 zemích (v celkovém prodeji osobních počítačů) a v prodeji notebooků jsme na nejvyšší příčce dokonce v 16 zemích. Máme velkou radost z vynikajícího podílu na trhu, který nám patří v Itálii, České republice, Španělsku, Holandsku, Rusku, Dánsku, Francii, Německu a v mnoha dalších zemích."