Zatěžkávací zkouška před hlavní obchodní událostí sezóny – Vánocemi – proběhla v Alze nad očekávání. Black Friday tradičně neslavila jen v onen pátek, ale ještě 14 dní před ním. Ve slevových akcích, které odstartovaly 12. listopadu (a stále je běží), prodal největší český e-shop 2,4 milionu zboží za dvě miliardy korun. Přímo na Černý pátek 23. listopadu připadla nákupní špička, tržby činily čtvrt miliardy.
„Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole PlayStation 4 a Xbox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ říká marketingový ředitel Alzy Jan Sadílek. Velký zájem prý byl také o mobily, notebooky, velké televizory, bílé elektro, hračky nebo sportovní vybavení. Nejrychleji se vyprodaly zlevněné iPhony. Na výraznou slevu iPhonu 8 jsme upozorňovali i na Cnews.
Alza zároveň oznámila, že navýší počet odběrných míst. Aktuálně má 48 prodejen v Česku a na Slovensku, 83 Alzaboxů, tři bezobslužné prodejny a před Vánocemi posílí o 1800 dalších míst. E-shop má dohodu se Zásilkovnou s 1500 pobočkami v Česku a 300 na Slovensku. Brzy bude zboží posílat také na Geis Pointy, kterých je u nás 500, ale kurýrní společnost chce jejich počet zdvojnásobit. Doručení je do 24 hodin (v pracovních dnech), cena 49 Kč, případně 88 Kč včetně dobírky. Na partnerská místa půjde zasílat jen objednávky do hmotnosti 5 kg.
Největší seznam obchodů zapojených do Black Friday akce najdete třeba na Rankito.cz