Největší český e-shop včera představil další způsob doručování balíků těm, kteří věčně nejsou doma. Místo vyzvednutí na pobočce nebo v AlzaBoxech si budou moci domů pořídit soukromou schránku. Tzv. HomeBox má rozměry 60 × 40 × 40 cm a „chrání“ jej zámek na pěticiferný číselný kód (v budoucnu bude zámek elektronický). PIN budou muset zákazníci zadat při objednávce zboží v e-shopu, kurýr pak díky němu bednu odemkne, vloží do něj balík a zase zamkne. Je tolik způsobů, kdy doručování přes HomeBox může selhat, až se divím, že Alza takový nápad vůbec realizuje. „Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ vysvětlil šéf logistiky Alza.cz Jan Klička a dodává: „Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky.“
Obchod zatím rozjel pilotní test v Praze a okolí, přístup k němu mají uživatelé s ročním členstvím Alza Premium. Během testu bude provoz zdarma, prvních 100 zájemců dostane navíc dárek. Později se program rozšíří i do Ostravy a Bratislavy. Pokud budou lidé se službou spokojení, Alza ji chce nabídnout všem zákazníkům za poplatek v řádu desítek nebo stovek korun měsíčně.