Největší český e-shop začal testovat recyklovatelné obálky Repetebox. Jejich princip ale nespočívá v tom, že se z použitého papíru vytřídí celulózová vlákna, která se použijí k výrobě nového papíru. Obálky lze opravdu využít několikrát. Stejnojmenná česká firma, která Repeteboxy vyrábí, říká, že obálky půjde opětovně odeslat klidně i stokrát. Pouze se na nich vymění štítek s adresou.
„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a dodává: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“
Repetebox momentálně vyrábí dvě varianty obálek s objemy 6 a 12 litrů. Plášť je vyroben z oděruvzdorného PVC a místo lepidla se uzavírají pomocí suchých zipů. E-shopy mohou obálky využít pro doručování zboží na své výdejny (zákazník zboží vybalí a odnese ve vlastní tašce), případně v něm mohou zákazníkům posílat takové balíčky, u kterých očekávají, že se jim vrátí zpět (půjčovny oblečení, výměna různých dílů apod.).
Počáteční náklady jsou vyšší
Pro odesílatele bude důležité, aby se mu Repeteboxy vrátily, protože samy o sobě jsou poměrně drahé. V základní velikosti stojí 140 Kč, za které by se jinak dala koupit hromada jednorázových obálek. Při vícenásobném využití už ale Repeteboxy mohou být výhodnější.
„Firma momentálně jedná o zrecyklování vyřazených reklamních plachet pro tyto účely. V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v Repeteboxu s obřím okem či rukou Alzáka. Použití podobných smysluplných inovací může e-shopům přinést razantní snížení ekologické stopy a úsporu zdrojů,“ dodává Alza.
Zdroj: Alza