Hlavní navigace

Alza stále roste. Který produkt byl loni nejprodávanější?

28. 1. 2020

Sdílet

Největší český e-shop ještě vyrostl. Alza v roce 2019 dosáhla obratu 29,3 miliardy korun, prodala 37 milionů kusů zboží v celkově 12,3 milionu objednávkách. Oproti roku 2018 tak obrat stoupl o 18 %, prodaných produktů o 26 % a počet objednávek o 20 %. Kamennými pobočkami Alzy prošlo 7,5 milionu lidí, v e-shopech pak nakoupilo 4 miliony zákazníků.

V roce 2019 pokořily některé segmenty hranici dvou miliard – notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patří: televize, počítačové komponenty a audio-video,“ uvádí Alza.

Co do počtu kusů byly nejprodávanějšími produkty dárkový poukaz v hodnotě 500 Kč (20 eur), náramek Mi Band 4 (recenze) a MS Office 365 pro jednotlivce. Nejvyšší obrat naopak zaznamenaly šedé iPhone 8 (64 GB), notebook Acer Nitro 5 Shale Black a Alza PC na míru.

Web Alzy byl nejnavštěvovanější (1,55 mil. uživatelů) na pravý Černý pátek 29. listopadu. Nejvyšší obrat ale Alza zaznamenala až 16. 12. 2019, kdy do pokladen přiteklo 263 milionů korun. Již 56 % objednávek lidé zaplatili kartou (online nebo v terminálu), na dobírku se spoléhá již jen 12 % nakupujících.

WT100

Alza aktuálně prodává 272 000 položek, jejich počet by měl nadále růst. Obchod totiž postupně přidává nové kategorie zboží (loni krmiva a výbavu pro domácí mazlíčky) a chce rozšířit síť tzv. dropshipmentů. Již přes dva roky u některých produktů, jako jsou knihy nebo pneumatiky, dodává zboží přímo z externích skladů svých dodavatelů. Rozšířování sítě bude pokračovat. Obchod má v plánu rozšířit také distribuční kanály. Vlastní kurýrní službu AlzaExpres letos vyšle do dalších měst, přibydou nové AlzaBoxy apod.

Zdroj: Alza