Jakkoliv nudně to zní, jde o velkou věc. Také určitě dostáváte e-maily od Alzy (nebo jiného obchodu) s výběrem zboží, které by se vám mohlo líbit. Amazon to posune na novou úroveň. Balíček může podle znění patentu rovnou poslat, aniž byste si jej opravdu koupili. Od online nakupování lidi odrazují délky dodání, Amazon proto automaticky zjistí, jestli už danou věc nepotřebujete, a pošle ji předem.
K tomu musí Američané vymyslet dokonalý systém, který bude sestavovat vzorce chování svých uživatelů. Řídit se může podle toho, co nejvíce hledáte, jaké zboží máte v košíku, v seznamu přání, na kterých stránkách trávíte nejvíce času a samozřejmě na základě předchozích objednávek.
V patentu se píše také o spekulativním zasílání. Ve skladu připraví balík s nedokončenou adresou – bez jména, ale s konkrétním městem nebo ulicí. Pokud si balíček náhodou koupíte v době, kdy už míří k vám, dostanete jej. Pokud ne, ale Amazon si myslí, že byste jej přesto chtěli, přijde k vám kurýr. K nákupu může nalákat i poskytnutou slevou. A v případě, že by náklady na další převoz drobného předmětu byly vysoké, Amazon vám může balíček nechat jako dárek.
Podání patentu samozřejmě neznamená, že Amazon tuto myšlenku realizuje někdy v blízké době. Může to být stejně bláznivý nápad jako zasílání pomocí bezpilotních letounů. Anebo se mohou oba projekty dobře doplňovat. Oba znamenají velká finanční rizika. Drony mohou spadnout, někdo je ukrást nebo úmyslně zničit a balíček si nechat. Doručování bez placení může pouze zvýšit náklady, pokud lidé kurýra vyhodí stejně jako podomního prodejce vysavačů.
Přesto si lze představit několik příkladů, kdy by to fungovalo. Vyjde nový Harry Potter nebo jiný bestseller. Amazon naloží náklaďáky, pošle je do velkého města a zcela jistě všechno prodá. Uživatelé budou spokojení, že nemusí nikam chodit a že knihu dostali tak brzy. Nebo Amazon uvidí, že firma XYZ každý měsíc kupuje toner do laserovky, a tak jí jej začne posílat automaticky. Další uživatel si koupí nový Kindle, hned když vyjde, takže určitě ocení, že mu i další novinka přijde dříve, než klikne. Podobných scénářů jsou tisíce a Amazon má spousty dat k tomu, aby je odhadl.